یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

امام حسین (ع) و اربعین خدمت با عزت را آموخت

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
امام حسین (ع) و اربعین خدمت با عزت را آموخت

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران رئیس جمهور در جمع عزاداران اربعین خراسان جنوبی در بیرجند افزود: پیام امام حسین (ع) به همگان به ویژه مسئولان خدمت بی منت به مردم و زندگی با عزت است که در همین خصوص مسئولان باید بدانند همواره درب اتاق‌هایشان به روی مردم باز باشد و به مردم بدون منت خدمت کنند.

وی افزود: رابطه ناسالم، رشوه، پارتی بازی، فساد و تبعیض، شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست و مسئولان باید در همه عرصه‌ها مخلصانه به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: من برای خدمت به مردم تا زمانی به استان‌ها سفر خواهم کرد که مطمئن شوم طرح‌های مصوب در سفر‌های استانی تحقق پیدا کرده است.

رئیس جمهور افزود: ایستادگی، مقاومت، زمان شناسی، دشمن شناسی و حضور آگاهانه در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وظیفه‌ای است که با تأسی از فرهنگ عاشورا و امام حسین علیه السلام امروز بر روی دوش همه ما گذاشته شده است.

وی گفت: همانطور که خون اباعبدالله (ع) در عاشورا و کربلا جهل زدایی کرد و سبب بیداری مردم شد امروز هم خون شهدای اسلام و ایران سبب بیداری در منطقه شده و چهره جاهلیت مدرن را برملا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراتوری رسانه مجهز است، اما عمق آن همان جاهلیت قدیم است که امام حسین (ع) با خون خود آن را به جهان نشان داد.

وی گفت: در زمان امام حسین (ع) دشمنان خواستند که نام امام حسین (ع) و عاشورا برای همیشه از ذهن‌ها پاک شود، اما خداوند خواست این حرکت بزرگ اسلام با زبان حضرت زینب (س) و ابتکارات امام زین العابدین (ع) برای همیشه در تاریخ جاودانه شود که گسترش اسلام در جهان و دلدادگی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان به امام حسین (ع) و از همه مهمتر جمعیت 20 میلیونی که امروز برای پیاده‌روی اربعین در عراق جمع شده‌اند، نشانگر جاودانگی عاشورا و نام امام حسین (ع) است.

رئیس جمهور، وحدت شیعه و اهل سنت را از برکات فرهنگ عاشورا و اربعین و قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: پیام عاشورا برای عصر‌ها و نسل‌ها، پیام آزادی، استقلال و خداخواهیست و اربعین به ما می‌آموزد که انسان باید بداند همواره با حسین (ع) زندگی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: با نام اربعین تمام خیزش‌ها، عزت‌ها، نهضت‌ها و حرکت‌ها رقم خواهد خورد و جاهلیت از چهره دنیا زدوده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح راه آهن یونیسی به بیرجند گفت: این طرح مهم ریلی کشور در 20 جبهه کاری آغاز شده است تا شمال به جنوب کشور را بهم مرتبط کند و تحولی در جابجایی مسافر و بار کشور به وجود آورد که با پیگیری مسئولان کشور، استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مردم این استان در مجلس، به زودی شاهد تحولات عظیم این طرح در کشور خواهیم بود