دوشنبه 16 مهر 1403

اماکن ورزشی چهار شهرستان استان زنجان تعطیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اماکن ورزشی چهار شهرستان استان زنجان تعطیل شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان گفت: اماکن ورزشی در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره، اعم از دولتی و خصوصی به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا تا پایان هفته جاری تعطیل خواهند بود.

علی خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که روز یکشنبه /15 تیر ماه جاری / ابلاغ شد این اداره کل به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری منحوس، تصمیم به تعطیلی اماکن ورزشی در شهرستان‌های یاده شد گرفت.

وی اظهار کرد: این مصوبه از سوی متولیان اماکن ورزشی این شهرستان ها، لازم الاجرا است و این اداره کل به جد بر این تعطیلی ها نظارت خواهد داشت و با باشگاه هایی که نسبت به رعایت این دستورالعمل بی‌تفاوت باشند بر اساس ضوابط قانونی برخورد خواهد کرد.

خلیلی با تاکید براینکه هرچند تعطیلی اماکن ورزشی، باشگاه‌داران و مربیان باشگاه‌ها را متحمل ضرر و زیان خواهد کرد اما تا عادی شدن شرایط چاره‌ای جز این نیست، افزود: باشگاه‌های ورزشی در این شهرستان ها به‌منظور حفظ سلامت فعالان در عرصه ورزش ازجمله ورزشکاران و مربیان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به حالت تعطیل درآمدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این اداره کل به متضرر شدن باشگاه‌داران و مربیان به خاطر تعطیلی اماکن ورزشی واقف است که به محض ابلاغ دستور، نسبت به بازگشایی آنها اقدام خواهد کرد.

استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

از پنجم اسفندماه سال قبل فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی این استان به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به‌ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و اداره کل ورزش و جوانان به‌منظور حمایت از باشگاه‌داران و جلوگیری از ضرر و زیان وارده، دست به‌کار شد و پویش بخشودگی اجاره‌بهای اماکن ورزشی بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد که با موفقیت هایی نیز همراه بود.

*س_برچسب‌ها_س*