جمعه 13 مهر 1403

امدادرسانی به 80 مصدوم در عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر / بارش باران در سواحل خزر پدیده غالب جوی هفته آینده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امدادرسانی به 80 مصدوم در عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر / بارش باران در سواحل خزر پدیده غالب جوی هفته آینده

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش عملیت‌های امدادی خود را در هفته گذشته منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش مأموریت‌های امداد و نجات از تاریخ 19 مرداد تا 25 مرداد ماه نشان می‌دهد 603 مورد مأموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است که در این مأموریت‌ها به 835 نفر از آسیب دیدگان حوادث مختلف امدادرسانی شد.

در پی 603 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده 340 نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل و 80 مصدوم نیز در 60 عملیات نجات فنی رها سازی شدند و 121 نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

*س_حوادث مرتبط با محیط‌های آبی (غرق شدگی)_س*

در 192 مورد عملیات 56 نفر نجات یافتند که از این تعداد 17 نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند و 27 تن دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رودخانه با 65 مورد عملیات امدادی، سواحل دریا با 55 مورد و دریاچه پشت سد با 30 مورد عملیات امدادی به ترتیب دارای بیشترین سهم در عملیات امدادی در دریا بودند.

*س_امداد و نجات هوایی_س*

در بازه زمانی 19 مرداد تا 25 مرداد ماه 10 ساعت و 15 دقیقه مدت پروازی امدادی گزارش شده است که 7 مصدوم از راه هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

*س_مهمترین عملیات‌ها_س*

زمین لرزه 5.1 ریشتری در عمق 8 کیلومتری (19 مرداد ماه) استان کرمانشاه حوالی گیلانغرب، زمین لرزه 4.3 ریشتری (21 مرداد ماه) در عمق 10 کیلومتری مرز استان‌های بوشهر و فارس و غرق شدگی و فوت 2 نفر در استخر کشاورزی در روز جمعه (24 مرداد ماه) در خراسان رضوی از مهمترین عملیات‌ها در بازه زمانی 19 مرداد تا 25 مرداد ماه بوده است.

در هفته گذشته 4 هشدار هواشناسی در سطح زرد و 2 هشدار در سطح نارنجی دریافت شد که شامل بارش رگباری باران در شمال، شمال شرق، شمال غرب و جنوب شرق کشور بود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در هفت روز آینده باراش باران در سواحل دریای خزر و وزش باد 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان جنوبی پدیده غالب کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام /