سه‌شنبه 17 مهر 1403

امسال هیچ مدرسه‌ای در استان کرمانشاه نباید بدون معلم باشد / ضرورت توجه به توسعه متوازن رشته‌ها در مدارس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امسال هیچ مدرسه‌ای در استان کرمانشاه نباید بدون معلم باشد / ضرورت توجه به توسعه متوازن رشته‌ها در مدارس

سلمان محمدی گفت: امسال هیچ مدرسه‌ای در کرمانشاه نباید بدون معلم باشد و چند مدرسه تک نفره داریم که برای آنها نیز معلم قرار خواهیم داد؛ قصد ما این است که هیچ دانش آموزی از تحصیل جا نماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سلمان محمدی امروز شنبه در نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان که در محل اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان فرآیندی بین بخشی است که نیازمند هماهنگی و همراهی حوزه های مربوطه دارد، اگر چه ثبت نام ها شروع شده اما باید نگاه سیستمی به کل آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: ستادهای ثبت نام دانش آموزی در سه سطح استان، منطقه و مدرسه از هفته اول خرداد ماه آغاز و دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب درسی در مدارس هیأت امنایی و دولتی ممنوع است اما مدارس خاص و غیر دولتی تابع مقررات قانونی خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: در شهریور نیز آن دسته از دانش آموزانی که از ثبت نام به دلیل داشتن درس افتاده، جا مانده اند، ثبت نام خواهند شد تا از اول مهر ماه کلاس های درس به صورت حضوری در سراسر استان بازگشایی شود.

محمدی بیان داشت: تحقق شعار دولت مردمی مبنی بر رعایت اصول عدالت محوری، مردم داری و قانون مداری، رعایت اصل کرامت انسانی و هماهنگی در ستادهای ثبت نام از اصول روح حاکم بر فرآیند ثبت نام خواهد بود. باید در سراسر استان عدالت برقرار شود و معلمان توانمند تنها در مدارس خاص مسقر نشوند و از آنها در تمام مدارس استفاده شود.

وی خدمت صادقانه به مردم را خط قرمز آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد و اظهار داشت: تکریم اولیا در فرآیند ثبت نام و در تعامل مدرسه با اولیا، از راهبردهای ما در سال جدید تحصیلی خواهد بود و در این راستا باید الگویی برای سایر ادارات باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: 37 پایگاه سنجش نیز در سطح استان از 4 تیرماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد البته از 22 خرداد خانواده ها باید نسبت به ثبت نام اقدام‌کنند. محمدی گفت: پایگاههای سنجش باید یک محیط خشک نداشته باشد چرا که اولین جایی است که دانش آموزان محیط آموزش و پرورش را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: امسال هیچ مدرسه ای نباید بدون معلم باشد و چند مدرسه تک نفره داریم که برای آنها نیز معلم قرار خواهیم داد قصد ما این است که هیچ دانش آموزی از تحصیل جا نماند.

محمدی در ادامه بر تقویت و توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت: همچنین ضروری است برای توسعه رشته ریاضی فیزیک به صورت ویژه تلاش کنیم و رشته علوم تجربی را کاهش دهیم و به مقوله "کیفی سازی" آنها نیز پرداخته شود.

وی گفت: تحقق هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی نیازمند عزم جدی مدیران و اولیای دانش آموزان است.

محمدی خاطر نشان کرد: رشته ریاضی، پایه دانش بنیان است که در دانشگاه برای هر نفر از آنها صندلی وجود دارد و حتی صندلی خالی نیز برای این رشته موجود است.

عدالت محوری و مردم داری روح حاکم بر فرآیند ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمانشاه است

به گزارش مرصادنیوز، بهمن نریمانی امروز شنبه در نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان که در محل اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال روح حاکم بر فرآیند ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمانشاه عدالت محوری و مردم داری است.

دبیر ستاد ثبت نام استان کرمانشاه افزود: بر همین اساس آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصمیم دارد اصول عدالت محوری، مردم داری، قانون مداری، رعایت اصل کرامت انسانی و حفظ احترام به والدین را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به تسهیل فرآیند ثبت نام جهت رفع دغدغه والدین گفت: هیچ مشکلی برای ثبت نام دانش آموزان نداریم و والدین می توانند فرزندان پایه اول خود را پیش ثبت نام کنند چرا که این دانش آموزان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و ثبت نام قطعی آنها زمانی انجام می شود که در پایگاه‌های سنجش پذیرفته شوند.

نریمانی بیان داشت: پایگاههای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نیز در سطح استان جهت انجام امورات مستقر خواهند شد.

دبیر ستاد ثبت نام استان کرمانشاه اظهار داشت: سایر پایه های تحصیلی برای ثبت نام نیازی به مراجعه به مدارس ندارند و ثبت نام آنها بدون حضور اولیای آنها خودبخود انجام می شود و تنها در مواردی که تغییر مدرسه دانش‌آموز نیاز باشد باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه شود.

نریمانی با اشاره به اینکه مدارس استان تفاوتی با هم ندارند، افزود: والدین توجه داشته باشند در سه پایه اول، هفتم و دهم چون ورودی مقاطع هستند باید ثبت نام بر مبنای جغرافیای محل سکونت رعایت شود چرا که شعار ما این است که بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، لذا از اصرار برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس دور از محدوده جغرافیایی محل سکونت صرف نظر کنند.

وی همچنین اعلام که مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی، به استثنای حق بیمه و پول کتاب را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان ندارند.

نریمانی گفت: والدین می توانند هر گونه تخلف را از طریق سایت (https://shekayat.medu.ir) یا به صورت مراجعه حضوری یا با شماره تماس 38233748 و 09916685386 به اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان اطلاع دهند

هدفگذاری سنجش سلامت 35 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمانشاه

به گزارش مرصادنیوز، علی محمدبیگی امروز شنبه در نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان که در محل اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، هدفگذاری سنجش سلامت 35 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین آمادگی سنجش 15 هزار پیش دبستانی را داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان با هدف اجرای برنامه سنجش سلامت در راستای تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی انجام می شود.

محمدبیگی بیان داشت: امسال 23 پایگاه سنجش ثابت و 17 پایگاه سیار در سطح استان داریم که 170 نفرعوامل اجرایی کار ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان را در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت از 22 خرداد در سطح کشور آغاز می شود، گفت: والدین می توانند از این تاریخ نسبت به ثبت نام سنجش اقدام کنند، البته اجرای اقدامات سنجش در استان کرمانشاه از 4 تیرماه آغاز می شود.

انتهای پیام /