جمعه 28 اردیبهشت 1403

امضای تفاهمنامه‌ای برای اصلاح نظام حمل و توزیع کالا‌های اساسی؛ انحصار 15 ساله شکسته شد

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
امضای تفاهمنامه‌ای برای اصلاح نظام حمل و توزیع کالا‌های اساسی؛ انحصار 15 ساله شکسته شد

مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و وزارت جهاد کشاوزی، این تفاهم‌نامه را نقطه آغازی برای اصلاح و بهینه‌سازی نظام حمل و توزیع کالا‌های اساسی در کشور دانست.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی به منظور ایجاد تسهیل در تجارت کالا‌های اساسی با اولویت حمل و نقل ریلی خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که در برخی از شرایط حساس، حمل و توزیع کالا‌های اساسی دچار اختلال می‌شد. با توجه به اینکه فقط یک شرکت اجازه حمل کالا‌های اساسی را در داخل کشور در دست داشت، این انحصار باعث کندی ترخیص کالا‌های اساسی وارد شده به کشور می‌شد و یکی از دلایل رسوب حجم بالایی از کالا‌های اساسی در گمرکات و بنادر کشور، همین انحصار بود.

گفتنی است تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی، با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن و جمعی از مدیران دو وزارتخانه، در تاریخ 23 فروردین سال جاری در وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.

این تفاهمنامه به منظور استفاده بهینه از موقعیت استراتژیک کشور در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای و در نظر گرفتن شرایط تحریم برای تأمین کالا‌های اساسی از کشور‌های هدف خصوصا اوراسیا و آسیای میانه و در نظر گرفتن شرایط و امکانات ریلی بین المللی و بنادر شمالی و جنوبی ایران از نظر امکانات و تجهیزات بندری، ریلی و جاده‌ای منعقد شده است.