دوشنبه 9 مهر 1403

اموات تهرانی تا پایان سال در آرامستان جدید دفن می‌شوند

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
اموات تهرانی تا پایان سال در آرامستان جدید دفن می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی آرامستان‌های جدید توضیح داد و گفت: تا پایان سال جاری، اموات تهرانی در یکی از قطعات 3 آرامستان جدید دفن خواهند شد.

به گزارش تسنیم، مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه روز گذشته شورای شهر، 5 نقطه پیشنهادی شهرداری تهران برای احداث آرامستان‌های جدید مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی‌های لازم و ارائه نظرات تخصصی از سوی 4 کمیسیون شورای شهر (عمران و حمل و نقل، سلامت و محیط زیست، خدمات شهری، برنامه و بودجه و شهرسازی)، 3 نقطه از 5 نقطه پیشنهادی به تصویب رسید.

الزامات احداث آرامستان‌های جدید پایتخت

پیرهادی افزود: برای احداث این آرامستان‌ها، الزاماتی نظیر اخذ مجوزهای زیست‌محیطی، ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی توسط سازمان بهشت زهرا (س) در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اشاره کرد که برخی از پیوست‌ها و ارزیابی‌های مرتبط قبلاً انجام و به شورا ارائه شده بود و مقرر شد موارد تکمیلی و اصلاحی به شورا ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حضور جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، در این جلسه اظهار کرد: طبق گفته‌های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، با توجه به تکمیل ظرفیت این آرامستان در 6 ماه آینده، احداث آرامستان‌های جدید برای شهر تهران بسیار ضروری است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران برای آماده‌سازی آرامستان‌های جدید، اعتباری به مبلغ 300 میلیارد تومان در سال جاری در نظر گرفته است. همچنین قرار است سازمان بهشت زهرا (س) یک قطعه از زمین‌های مورد نظر را برای دفن آماده کند.

موقعیت جغرافیایی آرامستان‌های جدید

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در خصوص موقعیت جغرافیایی سه نقطه تصویب‌شده برای احداث آرامستان‌های جدید گفت:

پهنه جنوب: اراضی کلاغائیه به مساحت 300 هکتار در حریم منطقه 20 شهرداری تهران

پهنه جنوب شرق: اراضی تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) به مساحت 200 هکتار در حریم منطقه 15 شهرداری تهران (تملک اراضی اوقاف)

پهنه جنوب غرب: اراضی واقع در جاده ساوه به مساحت 200 هکتار (تملک اراضی موقوفه)

پیرهادی همچنین اشاره کرد: عملیات دیوارکشی و آماده‌سازی یک قطعه از آرامستان‌های جدید تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. تا آن زمان، پذیرش و شست‌وشوی اموات همچنان در بهشت زهرا (س) انجام می‌شود، اما در آینده برای هر یک از آرامستان‌های جدید نیز غسالخانه‌هایی ساخته خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: پس از تأیید فرمانداری تهران، مصوبه احداث آرامستان‌های جدید اجرایی خواهد شد و تمام جزئیات مدنظر اعضای شورای شهر تهران در این مصوبه گنجانده شده است.