سه‌شنبه 3 مهر 1403

امکان سوء‌استفاده از تلگرام تایید شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
امکان سوء‌استفاده از تلگرام تایید شد

مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام اذعان کرد که تلگرام بی‌نقص نیست و امکان سوء‌استفاده از این پلتفرم وجود دارد، لذا این پیام‌رسان در صورت درخواست مقامات مسئول در کشورها، آدرس‌های آی‌پی و شماره تلفن کاربران را در اختیارشان خواهد گذاشت.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «پاول دورف»، مدیرعامل و بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام، اعلام کرد که این پیام‌رسان در صورت درخواست مقامات مسئول در کشورها، آدرس‌های آی‌پی و شماره تلفن کاربران را در اختیارشان خواهد گذاشت.

دورف روز گذشته در تلگرام نوشت: «برای ممانعت بیشتر از سوء‌استفاده مجرمان از موتور جستجوی تلگرام، شرایط خدمات و آیین‌نامه مربوط به حریم خصوصی خود را به روز کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم با قوانین جهانی هماهنگ هستند. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که آدرس‌های آی‌پی و شماره تلفن افرادی که قوانین ما را نقض می‌کنند به درخواست مقامات قانونی مربوطه می‌توانند فاش شوند.»

وی افزود: «طی چند هفته گذشته، گروهی از متخصصان، با استفاده از هوش مصنوعی، موتور جستجوی تلگرام را بسیار ایمن‌تر کرده‌اند. هیچ یک از مطالب مشکل‌سازی که در این موتور جستجو شناسایی کرده‌ایم، دیگر قابل دسترسی نیستند.»

دورف که اهل روسیه است، ماه گذشته به ظن دست داشتن در جرایم مختلف «از جمله راه‌اندازی یک سکوی آنلاین که امکان تراکنش‌های غیرقانونی، پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و همچنین عدم ارائه اطلاعات به مقامات، پولشویی و ارائه خدمات رمزنگاری به مجرمان را فراهم می‌کند»، در پاریس بازداشت و پس از مدت کوتاهی با وثیقه 5.5 میلیون دلاری آزاد شد.

از جمله اتهامات دیگر پاول دورف خودداری از ارائه اسناد به مقاماتی است که درباره فعالیت‌های غیرقانونی در پیام‌رسان تلگرام تحقیق می‌کنند.

وی اذعان کرد که تلگرام «بی‌نقص» نیست و امکان سوء‌استفاده از این پلتفرم وجود دارد، اما تلگرام اساسا با هدف «دفاع از حقوق اولیه مردم» تاسیس شده است.