جمعه 30 شهریور 1403

امیدواری برای روند مثبت در بازار سرمایه با توجه به سخنان همتی + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
امیدواری برای روند مثبت در بازار سرمایه با توجه به سخنان همتی + فیلم

اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، تجربیات گذشته و برخورد عقلایی مسئولین با ریسک‌های سیستماتیک، امیدواری برای روند مثبت و پایدار در بازار سرمایه وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در برنامه «نبض بورس» رابطه معکوس بین نرخ بهره و بورس را مورد بررسی قرار داد. به گفته او، بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و پول، نرخ بهره را مدیریت می کند. به عنوان مثال، در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ارزی و انتظارات تورمی، بانک مرکزی مجوز سپرده‌گذاری با نرخ‌های 30 درصد و بالاتر را صادر کرد که منجر به خروج بیش از 30 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه شد.

فلاح افزود: همچنین، سپرده‌های کوتاه‌مدت یا دیداری که به عنوان "پول‌های پارک شده" شناخته می‌شوند، با کوچک‌ترین سیگنال‌ها از بازارها می‌توانند تأثیرگذار باشند. ارزش معاملات بازار سرمایه در سال گذشته به شدت کاهش یافته و در بیشتر زمان‌ها زیر 7 هزار میلیارد تومان بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، تجربیات گذشته و برخورد عقلایی مسئولین با ریسک‌های سیستماتیک، امیدواری برای روند مثبت و پایدار در بازار سرمایه وجود دارد و انتظار می‌رود که این روند در ماه‌های آینده ادامه یابد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید