چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

امید خبرنگاران گلستان به حل مشکلات حوزه رسانه در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امید خبرنگاران گلستان به حل مشکلات حوزه رسانه در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

گرگان - ایرنا - سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان روزنه امید حل مشکلات ساختاری و زیربنایی حوزه خبر و رسانه استان را میان فعالان این بخش ایجاد کرد و آنان را به ادامه مسیر فعالیت حرفه‌ای بدون نگرانی از کمبودهای اولیه امیدوار ساخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گلستان با حدود 2 میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف، بالغ بر حدود 170 نشریه نیمی مکتوب و نیمی الکترونیک و پایگاه‌های خبری دارد که در کنار خبرگزاری ها به آگاهی‌بخشی و رفع مشکلات جامعه کمک می کنند.

گلستان علاوه بر برخورداری از اصحاب رسانه مطرح، در حوزه های خبری موقعیت های خوبی دارد که با حمایت مسئولان می توان از این ظرفیت و شبکه نخبگانی خبرنگاران مطرح برای رفع دغدغه های استفاده کرد.

جامعه رسانه گلستان امیدوار است در سفر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برخی از مشکلات مهم آموزشی، حمایتی، معیشتی، رفاهی و اعتباری گلستان چاره و راه حل مناسب اتخاذ شود.

اصحاب رسانه بعنوان زبان گویای مردم وظیفه نقد منصفانه، بیان مطالبات جامعه و پیگیری آن از سوی مسئولان و همچنین انعکاس اطلاعات صحیح اقدامات را بر عهده دارند که خیال آسوده فعالان این بخش از کمبودها و نیازهای اولیه، آنان را در عمل به وظایف ذاتی بیش از گذشته مصمم‌تر خواهد کرد.

فقدان برخورداری از امنیت شغلی، عدم همکاری مسئولان در پاسخگویی مناسب به خبرنگاران به ویژه در بحران ها در نتیجه وارد آمدن فشار مضاعف به خبرنگار در تهیه خبر، مشکلات معیشتی و نداشتن پوشش بیمه ای، ورود افراد فاقد تخصص به این حرفه و در نتیجه فضای نامناسب کار رسانه ای از مهمترین دغدغه های خبرنگاران گلستان است که آنان امیدوارند در دولت مردمی سیزدهم با رویکرد مناسب فرهنگ و ارشاد اسلامی این دغدغه ها تا حدودی رفع شود.

یکی از خبرنگاران گلستانی گفت: مشکلات آموزشی، معیشتی، حق بیمه، فقدان مسکن دردهای همیشگی اصحاب رسانه است که با روی کار آمدن دولت عدالت محور و مردمی سیزدهم نسیم امید برای حل آنان وزیدن گرفت.

محدثه حیدری گفت: با ظهور تکنولوژی‌های ارتباطی به‌ویژه در فضای مجازی نیاز ویژه ای به فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه شیوه استفاده از این فضا وجود دارد و بیش از زمان آموزش سواد رسانه‌ای به‌عنوان الفبای روش زندگی در عصر جدید ضروری است.

وی افزود: رسانه ها نقش عمیقی در توسعه، تبیین، اندیشه، جهاد، امیدآفرینی، آگاه سازی، رشد و شکوفایی توانمندی ها و ظرفیت گلستان دارند و زیربنای رسیدن به رشد و همراه با پاسخگویی نیازهای حقیقی و واقعی جامعه به شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این ارتباط گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم نسبت به مشکلات فعالان رسانه ای بی‌تفاوت نبوده که نمونه آن جدا از موارد حمایتی و بیمه‌ای رسانه‌ها، تقویت صندوق حمایت از روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان است.

محمد رعیت افزود: تا زمانی که آموزش مناسب اصحاب رسانه جدی گرفته نشود، این بخش بهره‌وری خوبی نخواهد داشت که در این راستا، آموزش حرفه ای به صورت ویژه در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد.

به گفته وی اکنون گلستان 170 مجوز رسمی دارد که 67 در حوزه پایگاه خبری تحلیلی، 18 مجوز نشریه الکترونیک و بقیه نشریه چاپی یا مکتوب است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و افتتاح سینما «وارنا» گنبدکاووس و چندین برنامه فرهنگی و هنری پیش‌بینی‌شده، امروز جمعه (28 مردادماه) به استان گلستان سفر کرد.

دیدار با استاندار، سخنرانی در نماز جمعه گرگان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان، بازدید از مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

دیدار با خانواده شهید هنرمند، افتتاح سینما «وارنا» گنبدکاووس و حضور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گلستان است.

آیین گرامیداشت روز خبرنگار استان گلستان عصر امروز در دانشگاه گنبد کاووس برگزار می شود.

تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره مطبوعات استان گلستان، سخنرانی دبیر مجمع نمایندگان استان، سخنرانی مسئولان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه های فرهنگی وهنری و رونمایی از کارت خبرنگاری از جمله برنامه های پیش بینی شده امروز است.

برچسب‌ها