جمعه 30 شهریور 1403

انتخاب 3 عضو تیم ملی روسیه / فقط سعدالله‌یف انتخابی می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انتخاب 3 عضو تیم ملی روسیه / فقط سعدالله‌یف انتخابی می‌گیرد

اگر مجوز حضور روس‌ها در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی صادر شود، فقط با برگزاری یک مسابقه انتخابی ترکیب این تیم برای شرکت در آلبانی تکمیل خواهد شد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روس‌ها که در سال 2022 از شرکت در مسابقات جهانی همه رده‌های سنی محروم بودند، سال 2023 با شروطی سخت و بدون پرچم و به اسم بی‌طرف به مسابقات برگشتند، اما بعد از آن، محرومیت ستارگان کشتی روسیه ادامه پیدا کرد و نفراتی چون زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف نتوانستند مجوز شرکت در مسابقاتِ سال المپیک و در پی آن، المپیک پاریس را بگیرند که در نهایت فدراسیون کشتی روسیه تصمیم گرفت این المپیک را تحریم کند.

روس‌ها با توجه به محرومیت و محدودیت‌های اخیر کمیته بین‌المللی المپیک برای شرکتِ آنها در مسابقات، این روزها منتظر مجوز IOC در رابطه با حضور در جهانی آلبانی هستند، اما اگر به آنها این مجوز داده شود، سه ملی‌پوش روسیه بدون مسابقه انتخابی مجدد، انتخاب شده‌اند.

مبنای انتخاب تیم حاجی‌مراد گاتسالوف برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی، آخرین رقابت کشوری است. بنابراین زائور اوگویف قهرمان وزن 57 کیلوگرم المپیک توکیو که در آن رقابت‌ها در وزن 61 کیلوگرم کشتی گرفت، نماینده این وزن روس‌ها در آلبانی است.

عباس گادژی ماگمادوف نایب قهرمان وزن 61 کیلوگرم جهان، در آخرین مسابقه کشوری روس‌ها قصد داشت شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان کند که در فینال وزن 65 کیلوگرم به شامیل ممدوف باخت، بنابراین گادژی ماگمادوف در وزن 61 کیلوگرم به آلبانی نخواهد آمد.

در اوزان 70 و 79 کیلوگرم نیز اینالبک شیری‌یف و ماگومد ماگومایف که در انتخابی آخر قهرمان شدند، ملی‌پوش هستند اما در وزن 92 کیلوگرم که آلن باگایف قهرمان شد، به گفته ماگومد کوربانوف و اخمد ادریس‌اف که برای همراهی تیم ستارگان پاس ساری در هفته دوم لیگ برتر به ایران آمده‌اند، با توجه به تصمیم عبدالرشید سعدالله‌یف برای امتحان کردن شانس خود جهت شرکت در مسابقات جهانی آلبانی، بین او که در قهرمان کشوری روسیه مقام اول وزن 97 کیلوگرم را به دست آورد و آلن باگایف یک مبارزه انتخابی برگزار خواهد شد و برنده صاحب دوبنده وزن 92 کیلوگرم این کشور در جهانی اوزان غیرالمپیکی خواهد شد.

بنابراین تاکنون از جمع قهرمانانی که پیش‌بینی می‌شد مثلث رقابتی این وزن را در تیرانا تشکیل دهند، حضور کامران قاسم‌پور از ایران با شکست امیرحسین فیروزپور و دیوید تیلور از آمریکا با غلبه بر زاهید والنسیا قطعی شده است، اما عبدالرشید سعدالله‌یف باید در مسابقات انتخابی شرکت کند.