جمعه 1 تیر 1403

انتظاری که اصلاح‌طلبان از پزشکیان داشتند و برآورده نشد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
انتظاری که اصلاح‌طلبان از پزشکیان داشتند و برآورده نشد

بعد از اولین برنامه تلویزیونی مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی اعضای جبهه اصلاحات واکنش‌های زیادی نشان دادند.

به گزارش مشرق، بعد از اولین برنامه تلویزیونی مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی از اعضای جبهه اصلاحات بعد از سخنانش واکنش‌های زیادی نشان دادند به عنوان مثال «جواد امام» سخنگوی جبهه اصلاحات با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ضمن حمایت از آقای دکتر مسعود پزشکیان به‌عنوان یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، باید گفت سخنان شب گذشته ایشان در گفت‌وگوی خبری موجب گلایه بسیاری از علاقه‌مندان گردید».

وی در ادامه مطلب خود ضمن کنایه به مسعود پزشکیان، ابراز امیدواری کرد که وی در برنامه‌های تبلیغاتی آتی به‌جای توجه به پایگاه رأی "دولت معجزه هزاره سوم" از ادبیات متناسب با انتظارات اکثریت منتقد برای به میدان آوردن آرای خاموش استفاده کند.

در ادامه محمود صادقی نیز از دیگر اعضای جبهه اصلاحات، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نخستین برنامه زنده تلویزیونی دکتر مسعود پزشکیان پایین‌تر از حد انتظار بود؛ اگر تنها نامزد اصلاح‌طلبان در برنامه‌های بعدی با همین دست‌فرمان حرکت کند، توانایی برانگیختن سازمان رای اصلاح‌طلبان را نخواهد داشت. او گفتمان پورمحمدی را تحول‌خواهانه‌تر از پزشکیان دانست و تاکید کرد مردم از شعار عبور کرده‌اند.

در همین راستا جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت و گویی، با تشریح جزئیات نقدهای خود نسبت به سخنان مسعود پزشکیان درباره اولین برنامه تلویزیونی این کاندیدا خاطرنشان کرد: ما انتظار مان این است که به هرحال آن محدودیت ها و موانعی که برای انتخابات آزاد و رقابتی پیش روی ملت بوده در صحبت های آقای پزشکیان مطرح شود.

وی در ادامه گفت: با نتایج کاهشی در سه انتخابات گذشته باید به این مسائل و مسائلی چون اقتصاد نا به سامان که مسببش سیاست گذاری های غلط هست پرداخته میشد.

امام در ادامه گفت: البته خوشبختانه در صحبت هایی که آقای پزشکیان داشت احترامی که برای تخصص و دانش قائل شد و به صراحت و تواضع اعلام کرد که من باید به حرف دانشمندان گوش کنم نه آن ها به حرف من، نکته مثبتی بود.

وی افزود: نکته ما این است که آقای پزشکیان از این فرصت ها بیشتر باید استفاده کند چرا که ایشان در مقابل پنج کاندیدا از یک گرایش قرار دارد و این خودش نابرابری است.

سخنگوی جبهه اصلاحات تصریح کرد: به عنوان مثال امروز شاهد آن هستیم که علی رغم این که منع قانونی وجود ندارد ولیکن آقایان ماشین اداره کشور را روی دنده خلاص گذاشته و تکالیف و وظایف خود را تعطیل و در ستادها اشتغال پیدا نموده اند.

امام تصریح کرد: رئیس مجلس کاندیدا شده و نایب رئیس مجلس رئیس ستادش و شهردار تهران کاندیدا شده و معاون امور مالی شهرداری رییس ستادش یا عضو شورای عالی امنیت ملی کاندیدا شده و معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس ستادش و باید این مطالب در سخنان آقای پزشکیان مطرح می شد.

وی در ادامه گفت: از دیگر نکاتی که میشد مطرح بشود وضعیت نابسامان اقتصادی خصوصا در سه ساله اخیر در دولت فعلی و بحث چاپ پول و نقدینگی و چالش هایی که در حوزه بین الملل و تحریم هایی که باعث افزایش تورم شده می توانست در این برنامه بیان شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات با اشاره به سابقه درخشان پزشکیان گفت: البته که آقای پزشکیان یک فرد پاک دست و صادق است و اتفاقا ما اصراری بر تغییر ادبیات ایشان نداریم و می گوییم از این فرصت ها و بیان انحرافات ایجاد شده و نادیده گفته حقوق مردم خصوصا زنان و جوانان بیشتر استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که رقیب آقای پزشکیان چه کسی است، گفت: رقیب ایشان به میدان نیامدن آرای خاموش است مردم باید از این استفاده کرده و پیروز میدان شده و رقیب آقای پزشکیان یک فرد نیست و این جریان و اقلیتی که دنبال این است که رقابت واقعی شکل نگیرد.

وی افزود: اگر اکثریت مردم در انتخابات حضور پیدا کنند شاهد پیروزی مردم خواهیم بود.

امام در پایان گفت: آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم این است که به خاطر احساس خطری که مردم و برخی جریان های سیاسی کرده اند و برای این که خواب را از چهره فرقه پایداری بردارند و پروژه یک دست سازی قدرت را از بین ببرند شاهد آن هستیم که خیلی ها انگیزه زیادی برای آمدن پای صندوق های رای پیدا کرده اند.

انتظاری که اصلاح‌طلبان از پزشکیان داشتند و برآورده نشد 2
انتظاری که اصلاح‌طلبان از پزشکیان داشتند و برآورده نشد 3