یک‌شنبه 1 مهر 1403

انتظار رشد قیمت طلای جهانی / آخرین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟+ جدول

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
انتظار رشد قیمت طلای جهانی / آخرین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟+ جدول

اقتصادنیوز: تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا نشان می‌دهد کارشناسان بین رشد و تثبیت قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید تقسیم شده‌اند. با این حال، معامله‌گران خرد به شکل قابل توجهی انتظار رشد قیمت طلا را دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد به شکل قابل توجهی نسبت به روند صعودی قیمت طلا در هفته معاملاتی جدید خوش‌بین هستند، در حالیکه کارشناسان نسبت به این موضوع اجماع آرا ندارند.

به نوشته کیتکو، آدریان دی، رئیس شرکت آدریان دی اَسِت منیجمنت، پیش‌بینی کرده قیمت طلا در هفته معاملاتی جدید به دلیل نرخ‌های بهره پایین‌تر و اقتصادی که سرعت خود را از دست می‌دهد، با رشد همراه می‌شود.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، انتظار دارد قیمت طلا در محدوده فعلی خود باقی بماند و در صورت قوت گرفتن شاخص دلار، طلا با افت قیمت روبه‌رو شود. کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA، اعلام کرده طلا یک روند صعودی خواهد داشت.

با این حال، مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، باور دارد که قیمت طلا در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است و بنابراین با کاهش همراه خواهد شد. یک تحلیل‌گر دیگر به نام لاسک باور دارد طلا در کوتاه‌مدت با رشد بیشتر همراه می‌شود، اما او هشدار داد که اگر بازار سهام با افت همراه شود، می‌تواند بر قیمت‌های فلز زرد تأثیر منفی بگذارد.

خبر مرتبط نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز یکشنبه 1 مهر 1403/ طلا و سکه گران شدند

اقتصادنیوز: امروز قیمت دلار صعود را تجربه کرده است و قیمت سکه امامی به 44,900,000 (چهل و چهار میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به 3 روز پیش، افزایش 1.55 درصدی داشته است.

در این هفته 19 کارشناس در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت کردند و اکثریت قابل توجهی یا باور دارند که قیمت طلا در هفته معاملاتی جدید در محدوده قیمتی هفته گذشته باقی می‌ماند یا اینکه فلز زرد با رشد بیشتر همراه می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، 9 کارشناس یا 47 درصد انتظار دارند که قیمت‌های طلا در هفته پیش‌رو با رشد همراه شود، در حالیکه 8 کارشناس یا 42 درصد پیش‌بینی کرده‌اند که روند قیمت طلا در هفته جدید مشابه هفته اخیر خواهد بود. تنها 2 کارشناس یا 11 درصد باور دارند که قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید با کاهش همراه می‌شود.

در همین حال، 189 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد و عمده سرمایه‌گذاران خرد به رویکرد خوش‌بینانه خود بازگشته‌اند. در این میان، 129 معامله‌گر خرد یا 68 درصد باور دارند قیمت‌های طلا در هفته معاملاتی جدید با رشد همراه شود، در حالیکه 29 نفر یا 15 درصد اعلام کرده‌اند قیمت فلز زرد با کاهش می‌یابد. همچنین 31 پاسخ‌دهنده باقی‌مانده یا 17 درصد اعلام کردند قیمت‌ها در هفته معاملاتی جدید، ثابت خواهد بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
انتظار رشد قیمت طلای جهانی / آخرین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟+ جدول 2
انتظار رشد قیمت طلای جهانی / آخرین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟+ جدول 3