چهارشنبه 11 مهر 1403

انتقاد صریح ستاره سابق استقلال از مدیران هلدینگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
انتقاد صریح ستاره سابق استقلال از مدیران هلدینگ

پیشکسوت باشگاه استقلال انتقادات تندی علیه مدیریت این باشگاه مطرح کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو شکست پیاپی تیم استقلال مقابل پرسپولیس و السد، جواد نکونام از هدایت این تیم کناره گیری کرد. اتفاقی که واکنش‌های زیادی در بین پیشکسوتان و هواداران استقلال به همراه داشت.

در همین خصوص امیرحسین صادقی بازیکن سالهای نه چندان دور استقلال که در بین طرفداران این تیم جزو محبوب‌ترین و متعصب ترین چهره‌ها به حساب می‌آید، در گفت‌وگوی مفصلی که با خبرنگار ما داشت انتقادات زیادی به رکن مدیریت باشگاه استقلال وارد کرد. مشروح صحبت‌های او را در ادامه بخوانید:

* نمی‌خواستم کار استقلال به اینجا بکشد اولین کلامی که باید بگویم این است که متاسفانه همانطور که سالهای گذشته نیز عنوان کردم ضعف مدیریتی و برخی اتفاقات داخلی بلای جان استقلال شده است. بارها در این باره صحبت کردیم و نتیجه‌اش فقط این بود که ممنوع المصاحبه و ممنوع الکار شدیم و از فوتبال دورمان کردند با این وجود اگر من در این سالها همیشه درباره مسائل مدیریتی صحبت کردم نمی‌خواستم کار به اینجا کشیده شود.

* بزرگترین خیانت به استقلال انجام شد متاسفانه بزرگترین خیانتی که ممکن بود در حق استقلال و استقلالی‌ها انجام شود، انجام شد و آن هم کاهش هواداران این تیم در بین نسل جدید بود. با عملکرد منفی و ضعیف مدیریت هواداران استقلال در حال ریزش هستند. این موضوع در چند سال اخیر به همه ثابت شده و الان نیز با سرعت زیادی در سرازیزی قرار دارد. با عملکردی که مدیریت این باشگاه داشته الان دیگر خیلی کم طرفدار استقلال پیدا میشود و آنهایی هم که از قبل طرفدار تیم بودند در حال ریزش هستند. خصوصا در نسل دهه 80 و 90. این بدترین ضربه به جامعه هواداری استقلال است.

* گوش شنوا کو؟ از سر سوء مدیریت آقایان می‌بینیم که شدت نارضایتی استقلالی‌ها حسابی بالا است و رصد اجمالی فضای مجازی نشان می‌دهد در این موج نارضایتی به بزرگ و کوچک استقلال هم رحم نمی‌شود در حالی که این بلا توسط مدیریت بر سر باشگاه آمده است. بارها در این خصوص داد و فریاد زدیم اما گوش شنوایی نیست و این عملکرد روز به روز در حال بدتر شدن است. با این حال دلیل این پروسه را نمی‌فهمم. چرا نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند؟ مگر اینکه این مساله برای هیچکس اهمیت نداشته باشد و به استقلال صرفا به عنوان بازیچه نگاه شود.

* دورهمی بدون نظارت! باشگاه استقلال شده دورهمی برخی آقایان! چند سال پیش آقایانی با ادعای استقلالی بودن آمدند و عملکردی ضعیف و سرساز از تغییرات داشتند و از همان زمان دورهمی‌ها شروع شد و در ادامه دورهمی آقای آجورلو را دیدیم که پاسی‌ها آمدند. اگر آن هزینه های بالای آقای آجورلو و محبوبیت بالا و دانش فرهاد مجیدی نبود این تیم نتیجه نمی‌گرفت. الان هم که متاسفانه استقلال به دورهمی افراد صباباتری تبدیل شده است. متاسفانه نه کمیته فنی وجود دارد و نه نظارتی به آنها می‌شود. آقایان خودشان کنار هم جمع شده‌اند و متاسفانه بدون خرد جمعی کارها را پیش می‌برند. پیش از این هم تاکید کرده بودم که این هیات مدیره به هیچ کار استقلال نخواهد آمد کسی گوش نکرد.

* حامی شهریاری بودم من خودم جزو حامیان آقای شهریاری بودم و گفتیم ایشان ورزشی است و عملکرد صبا را فراموش می‌کند و آنطور که در شأن استقلال است کار می‌کند اما مسیری را در پیش گرفتند که ضربات جبران ناپذیری در پی داشت. خطاب به ایشان باید بگویم آقای شهریاری عزیز شما طوری صحبت می‌کنید انگار باشگاه استقلال مقصر مشکلات فوتبال مملکت است. شما خیلی حرف‌ها را به زبان می‌آوردید که قابل هضم نیست.

* انگار اعضای باشگاه از یکدیگر می‌ترسند! جناب شهریاری کدام حرف شما منطقی است؟ مدعی هستی که با حفظ نکونام از او حمایت کرده‌ای در حالی که باید با توجه به نتایج فصل قبل اگر انتقادی وارد بود مطرح می‌کردی و با تقویت تیم به او برای فصل جدید کمک می‌کردی. منتها این انتقاد صورت نگرفت نمی‌دانم چه خبر است که انگار شما و بقیه اعضای باشگاه از یکدیگر می‌ترسید. آقای شهریاری بگویید کدام عملکرد شما در باشگاه استقلال منطقی بوده است؟ کدام حرکت شما برای سرمربی تیم مثبت بوده است؟ اجازه دهید یک مثال بزنم. جواد نکونام گفت دستیار می‌خواستم اما نیاوردند و در نهایت برای شهریور ماه نامه زدند. خب این غیرمنطقی نیست؟ یک سرمربی دستیار تمرین دهنده نداشته باشد و نامه بزند برای شهریور درخواست خود را مطرح کند؟ این‌ها را توضیح دهید آقای شهریاری. چه بحث دلالی است چه سوءتفاهم همه چیز را بگویید. چرا واضح حرف نمی‌زنید؟

* آقای شهریاری کدام بازیکنان را جذب کرده‌ای؟ متاسفانه فضای تعامل بین باشگاه و پیشکسوتان وجود ندارد چون اصلا کمیته فنی نداریم. کمیته فنی ما مصطفی کارخانه عزیز است که قهرمان والیبال است. آقای شهریاری شما که خودتان برای استقلال بازیکن گرفتید، ممکن است آن بازیکنانی که مدعی هستید در طول عمر کاری خود جذب کرده‌اید را ممکن است معرفی کنید؟ شما و هلدینگ خلیج فارس دارید خودتان را به هوادار نشان می‌دهید. شما حتی حواشی تیم را نتوانستید جمع کنید.

* توهین به استقلال برایتان مهم نیست خیلی ساده بگویم که ضعف عملکرد یعنی بی سوادی و عدم دانش کافی. از برخی بزرگترهای تیم تعجب میکنم که اصلا به این نکات مهم توجه نکردند. برای بی سوادی شما همین بس که وقتی قبل از بازی پیراهن تیم را نمایش می‌دهید نباید شماره داشته باشد این را بچه مدرسه‌ای‌ها هم می‌دانند، شما چرا نمی‌دانید؟ اگر مدیر بودید بعد از بازی با السد از اکرم عفیف بابت آن شادی بعد گل شکایت می‌کردید ولی شما عین خیالتان نیست چه بلایی سر استقلال می‌آورید. خیلی‌ها مثل آل کثیر بر سر همین شادی گل‌ها محروم شدند اما شما اصلا برایتان مهم نیست که به شخصیت تیم و هوادار تیم توهین شده است. شما ادعای این را داری که تیم را خوب بستی. چطور تیم خوب بسته شده که از هفته سوم همه چیز به هم ریخته؟ تیم دربی را در حالی باخت که اصلا بازی نکرد. بازی آسیایی را باخت در حالی که کاری نکرد. اینطور رفتارها و تناقض‌ها یا از سر حب و بغض است یا که اعتماد به نفس کاذب دارید.

* سهراب هم می‌سوزد این آقایان باعث شدند سهراب بختیاری زاده هم بسوزد. وقتی می‌گویم ذهنیت یک ذهنیت دورهمی است و باشگاه استقلال می‌شود جولانگاه دوستان صباباتری منطورم همین است. تیمی به این بزرگ واقعا یک بزرگتر ندارد؟ چرا از چند پیشکسوت کمک گرفته نمی‌شود؟ سهراب بختیاری زاده تاج سر من است و آنقدر او را دوست دارم که ناراحتم چرا دم به تله این افراد داده است. فضا آنقدر خراب است که هر مربی بیاید سوزانده می‌شود. آقای شهریاری ضعیف‌ترین مدیر تاریخ استقلال شمایی با این همه امکاناتی که در اختیار داری.

* شما این‌کاره نیستید! الان قصد انتخاب سرمربی جدید دارید؟ چرا از چند پیشکسوت درخواست کمک نمی‌کنید؟ چرا از علیرضا منصوریان و مهدی پاشازاده دعوت نمی‌کنید؟ مگر این دو نفر کم کارنامه دارند؟ حواشی پیرامون آقاسهراب را در نظر نگرفتید یا در نظر گرفتید و منتظرید که او هم سنگ بخورد؟ انتخاب اشتباه می‌کنید چون اصلا این‌کاره نیستید و فقط می‌خواهید اسمتان باشد. شما دو بازیکن خارجی به تشخیص خودتان گرفتید؟ اگر این سیستم جدید است به ما هم آموزش دهید.

* آقای شهریاری شما سوختی و تمام شد اول فصل گفتم با جواد نکونام می‌شود قهرمان آسیا شد اما مگر با او تعامل داشتند؟ باشگاه نیاز به مدیر ورزشی داشت اما ظاهرا خود آقای شهریاری مدیر ورزشی هم شده. او دو بازیکن گرفت که نکونام هیچکدام را نخواست. با اخراج نکونام صورت مساله را پاک کردند و مساله ای حل نشد. آقای شهریاری مردم و هواداران همه چیز را می‌فهمند. شما سوختی و تمام شد. اگر هلدینگ فکری به حال هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال نکند این تیم همین حالا به اندازه 10 سال عقب می‌افتد.

* چرا سید حجت فرار کرد؟ یکی به من بگوید حجت کریمی چرا از مدیرعاملی استقلال رفت؟ چه کسی او را فراری داد؟ حجت تنها مدیری است که چشم و دلش از مال دنیا سیر بود. چه شد که او رفت تا سمیعی‌ها بمانند؟

* مشاور حقوقی بشود مدیرعامل عجیب است! من برای آقای سمیعی احترام قائلم. ایشان چهار سال پیش به عنوان مشاور حقوقی به استقلال آمده. واقعا چه روندی رخ داده که مشاور حقوقی شده مدیرعامل؟ چرا چنین رویه‌ای در باشگاه رقیب ما اتفاق نمی‌افتد؟ آقایان بیایند و این‌ها را جواب بدهند. واقعا چه دلالی در باشگاه در جریان است؟ این افراد هر چقدر هم تلاش کنند نمی‌توانند نام بزرگ استقلال را خراب کنند. این تیم پرافتخار آسیا است و چندین قهرمانی داخلی دارد. چندین لژیونر و ملی پوش داشته که همه باعث افتخار فوتبال ایران بوده‌اند. همین الان ببینید چند مربی لیگ برتر و لیگ یک استقلالی هستند. پیشنهاد من این است که چند پیشکسوت از ادوار مختلف مثل فریبا، پاشازاده، ستار همدانی علیرضا منصوریان و هادی طباطبایی که بزرگان باشگاه هستند جمع شوند و به اوضاع فعلی کمک کنند.

انتقاد صریح ستاره سابق استقلال از مدیران هلدینگ 2
انتقاد صریح ستاره سابق استقلال از مدیران هلدینگ 3
انتقاد صریح ستاره سابق استقلال از مدیران هلدینگ 4