دوشنبه 2 مهر 1403

انجمن کنترل تسلیحات

انجمن کنترل تسلیحات

خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر خارجه آمریکا نسبت به اظهار نظرهای مرتبط با موقعیت برتر ایران در مذاکرات وین واکنش نشان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شبکه سی‌جی‌تی‌ان در گزارش خود با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2018 آورده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نه تنها از توافق هسته ای کناره گیری کرد، بلکه تمامی تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

خبرگزاری ایسنا

یک رسانه چینی در گزارشی درباره خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این اقدام واشنگتن را یک اشتباه استراتژیک بزرگ توصیف و تاکید کرد که این کار تنها موجب تقویت برنامه هسته ای ایران شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از دیپلمات‌های غربی، مقامات سابق و کارشناسان آمریکایی گزارش داد در حالی که ایران و قدرت‌های جهانی آماده از سرگیری مذاکرات وین می‌شوند، ایالات متحده و متحدانش در حال بحث درباره فهرست گزینه‌های «طرح ب» در صورت شکست مذاکرات هستند. به ادعای این گزارش، در شرایطی که احتمال دستیابی به موفقیت در مذاکرات وین دور از...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برای کاهش تنش ها قبل از از سرگیری مذاکرات در 29 نوامبر، هر دو طرف باید سیگنال هایی مبنی بر تمایل به مشارکت در تلاش های حسن نیت برای بازگرداندن توافق ارسال کنند. سفر گروسی به تهران در 23 نوامبر فرصتی برای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رسیدگی به بحران نظارتی کرج فراهم می کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در هفته‌ای که گذشت، ناظران شاهد تحرکات دیپلماتیک مختلف پیرامون پروند هسته‌ای ایران و ازسرگیری مذاکرات وین بودیم. در ادامه نگاهی به مهمترین اخبار و تحلیل‌های این حوزه خواهیم داشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

فرق است میان مدیری که با خودروی شاسی‌بلند اسکورتی از میان کارگران عبور می‌کند یا از چهره مردم نظرسنجی می‌کند (!)، با مدیری که میان کارگران معدن در طبس می‌رود و همان جا دستور رسیدگی به مشکلات می‌دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اندیشکده «انجمن کنترل تسلیحات» با تحلیل رویکرد دولت‌های جدید ایران و آمریکا نسبت به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با هدف احیای «برجام» تأکید کرد رویکرد واشنگتن تغییری نکرده و تضمینی وجود ندارد که کاخ سفید دوباره از توافق هسته‌ای خارج نشود. کلسی دونپورت، مدیر سیاست عدم اشاعه در این اندیشکده می‌نویسد: پیش از انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری ایران...

وب‌گاه مشرق نیوز

یک اندیشکده مستقر در واشنگتن تصریح کرد: تضمینی برای خروج مجدد آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) وجود ندارد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کلسی داونپورت، مدیر سیاست منع اشاعه در انجمن کنترل تسلیحات، معتقد است که تهران با تواضع سرسختانه‌تر و مطالبه امتیازات بیشتری در ادامه گفتگوهای هسته‌ای شرکت می‌کند؛ امری که به باور او می‌تواند احیای برجام را پیچیده کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز پژوهشی «نشنال اینترست» تدوام مذاکرات در وین را به رغم تحولات اخیر امیدوارکننده ارزیابی و نوشت: مخالفان منطقه ای برجام برای جلوگیری از اجرای دوباره توافق هسته ای بر ایران و دولت آمریکا فشار می آورند اما گروه های کاری در حال بحث در مورد رفع تحریم های واشنگتن و گام های تهران هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تارنمای ان بی سی نیوز نوشت: ترور دانشمندان ایران موجب توقف برنامه هسته ای این کشور نخواهد شد و تاکنون نیز به رغم سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به پیشرفت باثبات ادامه داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سیاست‌های «دونالد ترامپ» برخلاف وعده‌ها، موجب ارتقای جایگاه و اعتبار بین المللی واشنگتن نشد؛ براساس تحلیل نشریه «آتلانتیک»، یکجانبه‌گرایی که در ویژگی‌های شخصیتی و دیدگاه‌های رئیس جمهوری ریشه دارد، نه تنها موجب پیشتازی آمریکا در جهان نشد بلکه منزوی‌ترین کاخ سفید را برجای گذاشت.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - شخصیت‌ها و صاحب‌نظران سیاسی در آمریکا در واکنش به ادعای وزیر خارجه این کشور درباره افزایش ذخایر اورانیوم ایران، گفتند این موضوع نتیجه تصمیم نسجیده و بی‌پروای واشنگتن برای خروج از برجام است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش دارد با تهدید اتحادیه اروپا خود را در قضیه تشدید فشار بر ایران از انزوا خارج سازد و با متقاعد کردن تهران به مذاکره مجدد، قبل از آبان‌ماه برگ برنده انتخاباتی را رو کند.