دوشنبه 2 مهر 1403

انجمن کنترل تسلیحات

انجمن کنترل تسلیحات

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره ساخت وساز تاسیسات ادعایی گفت که فعالیت‌های صلح آمیز ایران شفاف و تحت نظارت‌های پادمانی قرار دارد.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، تاسیسات زیرزمینی در حال احداث ایران در عمق رشته کوه های زاگرس مرکزی در نزدیکی سایت نطنز به قدری عمیق است که قوی ترین بمب سنگرشکن آمریکا نیز به سختی می تواند به آن نفوذ کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک رسانه آمریکایی نوشت رفتن غرب به سوی اقدامات خرابکارانه در قبال برنامه هسته‌ای ایران، تنها به توانمندی بیشتری ایران در این زمینه منجر می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در میان فاجعه به ظاهر پایان ناپذیر جنگ در اوکراین، به طور فزاینده‌ای آشکار شده است که چین و هند احتمالاً راه حل نهایی آن را شکل می‌دهند. به لطف امتناع این دو کشور از تبعیت از تحریم‌های شدید غرب، ادامه تجارت با مسکو و خرید گسترده ذخایر سوخت فسیلی روسیه، مسکو نمی‌تواند بدون حمایت این دو کشور به جنگ ادامه دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

تسویه‌حساب‌های درون تشکیلاتی ضد انقلاب شباهت به حذف‌های سیاسی در دهه 50 و 60 شمسی توسط منافقین دارد. در بین سال‌های 51 تا 53 گروهک منافقین به دلیل شکست استراتژی مبارزه مسلحانه دست به حذف مخالفانش زد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

افزایش اختلاف میان ایرانیان دور از وطن (دیاسپورا) و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران، کار سیاست خارجی واشنگتن در قبال تهران را پیچیده‌تر کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به نظر می‌رسد که تهدیدها و آزار و اذیت‌ها به هدف خود رسیده‌اند؛ زیرا در بحرانی‌ترین مقطع روابط با ایران از زمان توافق برجام در سال 2015، بسیاری از تحلیل‌گران طرفدار دیپلماسی سکوت کرده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه پولیتیکو در گزارش تفصیلی به بررسی وضعیت تحلیلگران سیاست خارجی ایران در غرب پرداخت که به‌دلیل فضای مسموم در دیاسپورای ایرانی در ماه‌های اخیر با محدودیت‌های جدی مواجه شده است. فضای جدید به‌گونه‌ای است که طرفداران دیپلماسی کمتر به خود جرات می‌دهند تا کنشی در این حوزه انجام دهند و سکوت را بر هرگونه فعالیت علمی و مطبوعاتی ترجیح می‌دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داریل کیمبال مدیر انجمن کنترل تسلیحات در رشته توییتی نوشت: عربستان سعودی فقط باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد و اگر اسرائیل بخواهد از سوی سایر کشورهای منطقه به رسمیت شناخته شود، باید به قوانین و مقررات بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال فلسطین و حرکت به سمت راه‌حل موعود دو‌کشوری عمل کند. عربستان سعودی بازیگر بدی است که بر اساس نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین زندگی نمی‌کند، غیردموکراتیک...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در روزهای آینده گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عازم تهران می‌شود. برخی از کارشناسان کنترل تسلیحات از ایالات متحده و اروپا می خواهند که استراتژی دیپلماتیک جدید و محدودتری در قبال ایران را دنبال کنند که بر روی تضمین افزایش نظارت‌ها متمرکز است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علی واعظ می گوید که ایرانی‌ها در رایزنی‌های اخیر خود با آنها، امید خود را برای احیای برجام از دست نداده‌اند و عمدتاً علاقه‌ای به هیچ نوع توافق کوتاه‌تر و موقتی ندارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: لارا روزن، خبرنگار آمریکایی روز گذشته در تارنمای دیپلماتیک نوشت: بنا بر گزارش‌ها، آژانس دیده‌بان اتمی سازمان ملل در گزارشی سه‌شنبه تایید کرد که بازرسان آژانس ذرات اورانیوم غنی شده تا 84‌درصد را در تاسیسات زیرزمینی فردو در 22 ژانویه شناسایی کردند. گفت‌وگوها با ایران برای روشن شدن شرایط ادامه دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لارا روزن، خبرنگار آمریکایی روز گذشته در تارنمای دیپلماتیک نوشت: بنا بر گزارش‌ها، آژانس دیده‌بان اتمی سازمان ملل در گزارشی سه‌شنبه تایید کرد که بازرسان آژانس ذرات اورانیوم غنی شده تا 84‌درصد را در تاسیسات زیرزمینی فردو در 22 ژانویه شناسایی کردند. گفت‌وگوها با ایران برای روشن شدن شرایط ادامه دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده چابهار گفت: آقای رئیسی در زمان انتخابات که بحث تحریم مطرح بود تاکید کرد که نباید معیشت مردم را به روابط خارجی گره بزنیم. عزیزی از ارکان همین دولت که نامزد انتخابات بود نیز اسکناس را بالا گرفت و گفت این سال‌ها بلایی که سر پول ملی آمده است علتش این بوده است که اقتصادانان در راس امور نبودند و اگر ما بیایم پول ملی را تبدیل به یکی از پولهای باارزش جهان کنیم و امروز مشخص شد که اینها...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران از زمان رسانه ای شدن ادعای نشریه بلومبرگ مبنی بر غنی سازی 84 درصدی، ضمن رد این اتهام که طرح آن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت داده شده، رسانه ای شدن این خبر ادعایی را بخشی از توطئه علیه تهران در میانه تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران خواند.