سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

انصراف 230 داوطلب از حوزه انتخابیه تهران

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
انصراف 230 داوطلب از حوزه انتخابیه تهران

اقتصادنیوز: بنابر اعلام رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران، 230 داوطلب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس انصراف دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حامد شایان» رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: تا امروز 230 داوطلب در این حوزه انتخابیه انصراف خود را به هیات اجرایی اعلام کرده و از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کنار رفتند.

وی افزود: اکنون تعداد داوطلبان در این حوزه انتخابیه به سه هزار و 516 نفر رسیده است البته احتمال دارد این آمار تا 72 ساعت قبل از شروع فرآیند انتخابات باز هم با انصراف داوطلبان دیگری دستخوش تغییرات شود.

خبر مرتبط واکنش مرعشی به لیست مطهری و پیش‌بینی میزان مشارکت در انتخابات

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: جبهه اصلاحات ایران و اعضای آن در تهران لیستی ندارند با این حال حزب اعتماد ملی و حزب ندا و حزب میانه روی ائتلاف و توسعه (صدای ملت) از این لیست حمایت کرده اند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران ادامه داد: 35 هزار نفر در این حوزه انتخابیه در امر برگزاری انتخابات کمک می‌کنند که شامل عوامل اجرایی، انتظامی، بازرسی، نظارت، نمایندگان فرماندار و اعضای شعبه اخذ رای است.

شایان تاکید کرد: سه هزار و 826 شعبه اخذ رای در شهرهای و مناطق روستایی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای جمع‌آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه 36 شعبه اخذ رای نیز ویژه اقلیت‌های مذهبی در تهران پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این شعب آرای جامعه کلیمیان، آشوریان، کلدانی، ارامنه و زرتشتیان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: تمامی تدابیر لازم برای یک انتخابات سالم و با امنیت کامل و حضور و مشارکت حداکثری مردم در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز جمعه 11 اسفند بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 30 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که براساس آخرین آمارها، سه هزار و 516 نفر برای بدست آوردن این کرسی‌ها رقابت می‌کنند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
انصراف 230 داوطلب از حوزه انتخابیه تهران 2