پنج‌شنبه 19 مهر 1403

انقلاب مستضعفان با تجمل‌گرایی مسئولان منافات دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انقلاب مستضعفان با تجمل‌گرایی مسئولان منافات دارد

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که رانت، انحصار، فساد، کم‌کاری و خیانت در دستگاه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی همواره مذموم و نکوهیده است، گفت: ساده‌زیستی مهم‌ترین خصیصه انقلاب مستضعفان است و قطعا انقلاب مستضعفان با تجمل‌گرایی مسئولان منافات دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در همایش شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های دولتی، غیر دولتی، نهاد ها و مراکز آموزشی و درمانی مازندران در ساری افزود: این که بیت المال در اختیار مسئولان نظام قرار دارد شکی نیست به همین دلیل همواره زندگی مسئولان باید ساده و به دور از تجمل گرایی باشد، چرا که زندگی مسئولان زیر ذره بین عموم مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: کاخ نشینی مسئولان نظام جمهوری اسلامی فساد آور است و امام راحل انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مستضعفان معرفی کردند و کسانی که در نظام مسئولیت می گیرند باید همانند مردم ساده زیستی را پیشه کنند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا از بیت المال برای اشرافیت و تجمل گرایی استفاده نشود و مسئولان حراست و بازررسی دستگاه ها باید به مراتب بیشتر از همه به وظایف خود در این زمینه آشنا باشند و عمل کنند.

محمدی لائینی به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، طلاق، فقر و دزدی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از قوانین و مقررات و بخشنامه ها فساد آور است که باید اصلاح شود چرا که زمینه سوء استفاده از بیت المال را برای برخی از مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی مهیا می کند.

وی بر لزوم احیاء امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه تاکید کرد و گفت: امروز باندهای زیر زمینی در جامعه همه آسیب های اجتماعی از جمله رانت خواری، بدحجابی، فساد اداری، طلاق، اعتیاد و دزدی را بدون محدودیت هزینه ای در کشور ساماندهی کرده و گسترش می دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین از آنچه که وجود " پوشاک ناموزن و خلاف شرع اسلام و دین در جامعه " نامید، انتقاد کرد و افزود: این گونه لباس ها بدون محدودیت و به مراتب ارزان تر از لباس های رسمی و بومی است و در بازار نیز به وفور وجود دارد.

وی گفت: بزرگ ترین منکر در نظام جمهوری اسلامی استکبار جهانی با سردمداری آمریکا است. آمریکا شیطان و منکر بزرگ برای ملت ایران است که روح ناسازگاری با آن را باید همواره در جامعه دمید.

محمدی لائینی افزود: امروز روح انقلابیگری را باید در آحاد جامعه بویژه در بین مسئولان دستگاه های دولتی و غیر دولتی گسترش دهیم و مدیریت جهادی، انقلابی و استشهادی رمز موفقیت در وضعیت کنونی ایران است.

*س_برچسب‌ها_س*