سه‌شنبه 10 مهر 1403

انگلیس، اسپانیا و هلند به دنبال طرح آموزش قرآن یک مؤسسه اصفهانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انگلیس، اسپانیا و هلند به دنبال طرح آموزش قرآن یک مؤسسه اصفهانی

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) گفت: مراکز اسلامی انگلیس، اسپانیا و هلند از ما خواستند که جزوه آموزش قرآن را در اختیار آن ها قرار دهیم تا برای آموزش قرآن برای جوانان و نوجوانان از این روش استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید فتاح حکمت منش در گفت و گو با صاحب نیوز در خصوص فعالیت های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) اظهار کرد: اهداف ما، برگزاری دوره های گوناگون آموزشی قرآن و معارف اسلامی است و همچنین آن چه مربوط به رشد فرهنگی مردم می شود هم شامل فعالیت های این مؤسسه به شمار می رود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) گفت: بعد از 25 سال تدریس روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، مفاهیم و حفظ، به این نتیجه رسیدم که برای یادگیری روانخوانی، تفسیر و حفظ قرآن نباید چند دوره مختلف را شرکت کرد.

وی افزود: مبحثی که ما برنامه ریزی کردیم این است که از یک آیه داستان قرآنی شروع کنیم و تعریف داستان، نقاشی کردن، آموزش رسم الخط عرب، تجوید و قرائت و حفظ را برای این آیه قران در یک جلسه انجام می دهیم.

حجت الاسلام حکمت منش با توضیح اینکه قرآن 270 داستان و یک هزار شأن نزول دارد، بیان کرد: یک جزوه ای را برای این مبحث ایجاد کردیم و برای آقای قرائتی ارسال کردیم؛ ایشان این جزوه را پسندیدند و گفتند این نحو آموزش قرآن را باید برای سراسر کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: این نحو آموزش قرآن طرحی است که به هدف قرآن زودتر می رسیم و حتی برای اقتصاد خانواده هم مفید است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) تصریح کرد: بنده تفسیر قرآن را زیر نظر آقای قرائتی می خوانم و سوالات را از ایشان می پرسم و به نحوی شاگرد غیر حضوری آقای قرائتی هستم.

وی با اشاره به هدف قرآن خاطر نشان کرد: هدف قرآن هدایت است؛ امام حسین (ع) ته مانده قلب خود را برای هدایت انسان ها از گمراهی فدا کردند و بحث حدیث ثقلین هم همین نکته را تأکید می کند که هدف قرآن اهل بیت (ع) و هدایت است.

حجت الاسلام حکمت منش گفت: ما به دلیل اینکه انسان را زودتر به این هدایت برسانیم، داستان را با رویکرد اخلاقی و هدایتی نقل می کنیم؛ برای اینکه داستان اثرگذاری خود را داشته باشد نیاز به هنرهایی مانند نقاشی دارند که مفهوم اصلی را منتقل کند.

وی با بیان اینکه یک آیه قرآن در این روش 5 مرتبه مرور می شود و فرد بدون اینکه متوجه شود، این آیه قرآن را حفظ می کند، خاطر نشان کرد: شاگردانی که 30 سال قبل در کلاس ما بودند اکنون در کشورهای مختلف رفتند؛ یکی از آن ها انگلیس سفر کرد و در مراکز اسلامی لندن این جزوه تدریس قرآن مؤسسه ما را توصیف کرده بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) گفت: مراکز اسلامی انگلیس، اسپانیا و هلند از ما خواستند که جزوه آموزش قرآن را در اختیار آن ها قرار دهیم تا برای آموزش قرآن برای جوانان و نوجوانان از این روش استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مراکز اسلامی استرالیا، هلند و چند کشور دیگر هم به دنبال این روش آموزش قرآن هستند.

حجت الاسلام حکمت منش با توضیح اینکه این طرح آموزش قرآنی ما، 50 تا 80 جلسه درسی است، عنوان کرد: تاکنون 200 جلسه آن در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) برگزار شده است؛ تصمیم گرفتیم یک هزار شعبه مؤسسه قرآنی را در سراسر کشور برپا کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون 800 قرآن آموز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) حضور پیدا کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) اظهار کرد: کلاس های آموزشی ما در زمینه های قرآنی، فرهنگی و هنری، علمی، اقتصادی، سلامتی، مشاوره و عبادات و زیارات و ورزشی است که تاکنون 200 کلاس برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش تجوید و روخوانی، آداب و اخلاق، حفظ قرآن، مشاوره، آموزش شنا و سوارکاری، آموزش مداحی و سرود، تقویتی ریاضی و زبان، آموزش خوشنویسی و نقاشی، ژیمناستیک، آموزش تهیه گز، سوهان و کالباس خانگی، خیاطی و مکرومه و تریکو بافی و گل دوزی، کلاس های طب و مزاج شناسی، بازارچه های محصولات خانگی از جمله فعالیت های آموزشی مؤسسه قرآنی امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام حکمت منش در پایان گفت: 90 مربی قرآن، 50 خانم و 40 آقا در 30 سال فعالیت مؤسسه قرآنی امام رضا (ع) آموزش داده شدند.

انتهای پیام /