دوشنبه 26 شهریور 1403

انگلیس در صدر نقل و انتقالات فوتبال جهان / عربستان در رده ششم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
انگلیس در صدر نقل و انتقالات فوتبال جهان / عربستان در رده ششم

طبق اعلام فیفا در فصل نقل و انتقلات تابستانی در سال 2024 در مجموع 11 هزار بازیکن با هزینه بیش از 6 میلیارد دلار در تیم های مختلف جا به جا شده اند.

به گزارش مشرق، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی به نقل و انتقالات تابستانی فوتبال جهان از اول ژوئن تا دوم سپتامبر 2024 پرداخت و اعلام کرد که 11 هزار نقل و انتقال در سال جاری انجام شده و هزینه این نقل و انتقالات مجموعاً 6 میلیارد و 460 میلیون دلار بوده است. جهان فوتبال در سال گذشته شاهد انتقال 10490 بازیکن به مبلغ 7.43 میلیارد دلار بود.

بنا بر این گزارش، باشگاه‌های انگلیسی با یک میلیارد و 690 میلیون دلار در صدر تیم‌هایی هستند که تابستان امسال بیشترین هزینه را برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده اند و یک میلیارد و 250 میلیون دلار هم درآمد این تیم ها از فروش بازیکنان بوده است. 526 بازیکن جدید، در حالی که تعداد بازیکنان خروجی به 526 بازیکن جدید رسیده است.

فیفا توضیح داد که باشگاه های کوچک حاضر در لیگ انگلیس مانند بورنموث، برایتون و ایپسویچ تاون که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است، توانسته اند بیش از 100 میلیون دلار برای بازیکنان جدید هزینه کنند.

باشگاه‌های ایتالیایی با 825 میلیون دلار در جایگاه دوم فهرست باشگاه‌های دارای بیشترین هزینه قرار گرفتند و فرانسه با 697 میلیون دلار، اسپانیا با 599 میلیون دلار، آلمان با 572 میلیون دلار و عربستان سعودی 431 میلیون دلار در رده های بعدی قرار گرفتند.

باشگاه‌های ایتالیایی تقریباً دو برابر درآمدی که سال گذشته از فروش بازیکنان به دست آوردند (که بالغ بر 425 میلیون دلار بود)، خرج کردند در حالی که باشگاه‌های فرانسوی، 756 میلیون دلار بیشتر از هزینه‌هایشان درآمد کسب کردند.

انتقال جولیان آلوارز آرژانتینی از منچسترسیتی انگلیس به اتلتیکو مادرید اسپانیا، بزرگترین معامله در پنجره نقل و انتقالات گذشته بود که 83 میلیون دلار برای تیم پایتخت اسپانیا هزینه داشت.

در عین حال، هزینه نقل و انتقالات در فوتبال زنان در مقایسه با سال 2023 بیش از دو برابر شده است و با 1125 معامله به رکورد 6.8 میلیون دلار رسید که در مقایسه با 853 نقل و انتقال در سال گذشته، یک رکورد محسوب می شود.

منبع: مهر