چهارشنبه 4 مهر 1403

«اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از انقلاب» درگذشت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
«اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از انقلاب» درگذشت

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صبح امروز استاد احمد صافی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان و «اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از انقلاب» درگذشت.

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، درگذشت استاد احمد صافی اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی را به خانواده معزز ایشان و همکاران فرهنگی تسلیت گفت.

در پیام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش آمده است: «وَبَشِرِ الصَابِرِینَ الَذِینَ اِذَا أَصَابَتهُم مُصِیبَه قَالُوا اِنَا لِلَهِ وَاِنَا اِلَیهِ رَاجِعُونَ»؛ درگذشت اولین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی، معلم اخلاق و محقق برجسته حوزه تعلیم و تربیت استاد احمد صافی که پس از سال ها مجاهدت و جهاد علمی، آموزشی و پژوهشی و تلاش برای تربیت معلمان متعهد و کارآمد و ارائه پژوهش های علمی و آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت کشور، دعوت حق را لبیک گفته و روان پاکش در جوار رحمت گسترده الهی آرام گرفت، موجب تأسف و تألم گردید.

او معلمی متبحر، مشاوری توانمند، مصلحی خیراندیش، انسانی متخلق و دوستی بی‌ریا بود که در کمال خلوص و تواضع، عمر شریف خویش را در خدمت به نظام تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم صرف نمود.

اینجانب ضایعه درگذشت این معلم ارزشمند و وارسته را به خانواده معزز، فرهنگیان گرانقدر و دانشگاهیان عزیز، عموم علاقمندان و شاگردان ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در پیام تسلیتی نوشت: استاد فقید، نمونه کاملی از یک معلم تمام عیار بود. زهد و تقوی، تواضع و فروتنی، پاک زیستی و اخلاص، مهربانی و روابط عمومی قوی، دلسوزی و خستگی ناپذیری از ویژگی‌های بارز اخلاقی او بود.

زنده یاد استاد احمد صافی متولد 29 دی 1316 در شهر گلپایگان بود. وی در سال 1334 دانشسرای مقدماتی را در این شهر به پایان رساند و پس از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته شد و در سال 1344 تحصیل در رشته آموزش ابتدایی را به پایان رساند. پس از ادامه تحصیل در رشته راهنمایی و مشاوره در دانشگاه تربیت معلم، در سال 1348 به عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

زنده یاد از همین سال به تدریس در این دانشگاه مشغول شد که این همکاری بیش از 30 سال ادامه داشت. استاد مرحوم بیش از پنج دهه در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، تربیت مدرس، آزاد، شهید رجایی و مراکز مختلف تربیت معلم به تدریس پرداخت.

حاصل این دوره طولانی حضور در دانشگاه، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، نگارش تعداد سی و یک کتاب در زمینه های مختلف آموزش و پرورش، نگارش قریب 100 مقاله و اجرا و یا نظارت بر بیش از 50 طرح تحقیقی است.

روانشاد استاد احمد صافی سال‌های متمادی مسؤولیت‌های اجرایی نظیر دبیرکلی شورای عالی آموزش و پرورش، معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مدیریت انجمن، مجلات و نشریات آموزشی و علمی مختلفی را به عهده داشت. وی از سال 1387 مدیریت مرکز راهنمایی و مشاوره وابسته به نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران را نیز به عهده گرفت و در سالهای اخیر استاد ریاست کانون بازنشستگان فرهنگیان را نیز پذیرفته بودو تا قبل از ارتحال، در دوره‌های مختلف به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان فعالیت می‌کرد.

استاد احمد صافی در سحرگاه دوشنبه 14 آذر ماه 1401، در تهران چشم از جهان فروبست. اینجانب با اندوهی فراوان، این ضایعه بزرگ را به جامعه تعلیم و تربیت کشور و خانواده نجیب آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض نموده، بهشت برین را برایش آرزومندم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید احمد صافی علی‌اصغر فانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است