دوشنبه 1 تیر 1405

اولین میدانگاه محیط زیستی شهر تهران افتتاح شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اولین میدانگاه محیط زیستی شهر تهران افتتاح شد

اولین میدانگاه محیط زیستی شهر تهران و 24 پروژه خدمات شهری، فضای سبز و محیط زیستی در منطقه 6 پایتخت افتتاح شد.

اولین میدانگاه محیط زیستی شهر تهران و 24 پروژه خدمات شهری، فضای سبز و محیط زیستی در منطقه 6 پایتخت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه 6 تهران با بیان اینکه امروز برای نخستین بار در تهران و با تلاش اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه 6، میدان سلماس به عنوان اولین میدان محیط زیستی پایتخت معرفی شده است، اظهار کرد: یکی از نکات ویژه این میدان، راه‌اندازی سیستم بازچرخانی آب‌های خاکستری به منظور آبیاری فضای سبز است که گام مهمی در حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از بروز خسارت به محیط زیست به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، پروژه تبدیل میدان سلماس به عنوان اولین میدان پارک محیط زیستی منطقه 6، درحوزه‌های محیط زیست، بازیافت و مدیریت پسماند، فضای سبز و زیباسازی اجرایی خواهد شد. و در فاز نخست پروژه میدان سلماس، به زودی سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری جهت آبیاری فضای سبز، با هدف حفاظت از منابع آبی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در این میدان اجرا می‌شود.

شهردار منطقه 6 تهران، خاطرنشان کرد: در پروژه میدان پارک محیط زیستی سلماس، اقدامات دیگری همچون زیباسازی، بهسازی فضای سبز، اختصاص فضا برای آموزش کاشت گیاهان و نگهداشت فضای سبز، استفاده از المان‌های بازیافتی، استفاده از سیستم روشنایی سولار و آبگرمکن خورشیدی، استفاده از پیام‌های آموزشی و فرهنگی محیط زیستی، استفاده از رنگ‌های سازگار با محیط زیست و... در سطح این میدان با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست انجام شده است.