پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اولین نشست خبری رئیس جمهور باید حرفه‌ای‌تر و با شناخت بیشتری طراحی می‌شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اولین نشست خبری رئیس جمهور باید حرفه‌ای‌تر و با شناخت بیشتری طراحی می‌شد

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانشجو، درباره اولین نشست خبری چهاردهمین رئیس جمهور اظهارکرد: اولین نشست خبری رئیس جمهور چهاردهم درحالی برگزار شد که بسیاری از شعارهای وفاق ملی از سوی او نادیده گرفته شد و انتظار می‌رفت رئیس جمهور از کسانی که پرونده دار بودند در مناصاب دولتی استفاده نکنند. از سوی دیگر در این نشست خبری موضوعات اقتصاد و معیشت،...

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانشجو، درباره اولین نشست خبری چهاردهمین رئیس جمهور اظهارکرد: اولین نشست خبری رئیس جمهور چهاردهم درحالی برگزار شد که بسیاری از شعارهای وفاق ملی از سوی او نادیده گرفته شد و انتظار می‌رفت رئیس جمهور از کسانی که پرونده دار بودند در مناصاب دولتی استفاده نکنند. از سوی دیگر در این نشست خبری موضوعات اقتصاد و معیشت، فرهنگ و سیاست داخلی و خارجی راه های روشنی تبیین و دیده نشد.

وی ادامه داد: در موضوع سیاست خارجی، سیاست نخ نما شده‌ی اف ای تی اف بازهم مطرح شد و حل مسائل کشور به برجام گره زده شد. یادآوری این نکته نیز ضروری است که اراده برجام در دستان ما نیست و سیاست نفوذ آن بر کشور تحمیل شد و هنوز هم گویا دنبال می‌شود. همچنین در موضوع سیاست داخلی محورهای وفاق ملی باید دقیق بیان شود. این که در کشور باهم دعوا نداریم موضوع روشنی است اما اینکه مشارکت مردم در انتخابات پایین است نشان می‌دهد مردم به دنبال حل مسائل سیاسی و اقتصادی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ رییس‌جمهور به سوال یکی از خبرنگاران درباره گشت ارشاد گفت: گویا آن خبرنگار چشمان خود را بر حقایق بسته بود و یا خیابان ها را به خوبی نمی‌بیند و به دروغ در پشت میکروفن حرفی نادرست میزند. همچنین تاسف بار است که آقای رییس‌جمهور به قانون اشاره نمیکند و با ترس بد دیده شدن گشت ارشاد، موضعی دیگر اتخاذ می‌کند.

وی ادامه داد: در موضوعات اقتصادی لازم است نرخ تورم و راه های برون رفت از مشکلات موجود، سیاست های ارزی و پولی دولت، راهکارها برای حل ناترازی های بودجه و حل مشکل مسکن جوانان و همچنین انجام امور برای تسهیل ازدواج جوانان مطرح شود.

راستینه در پایان گفت:‌به نظر می‌رسد باید حرفه ای تر و با شناخت بیشتری اولین نشست خبری رئیس جمهور چهاردهم طراحی می‌شد.