یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اولین گام شرکت فرودگاه‌ها برای دریافت گواهینامه برداشته شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اولین گام شرکت فرودگاه‌ها برای دریافت گواهینامه برداشته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت فرودگاه‌ها برای دریافت گواهینامه دستورالعمل 32 بندی خود را به سازمان هواپیمایی کشور ارائه کرد.

آقای حمید رضا سیدی گفت: لیوان کترینگ هم قبل از انقلاب از کشورهای خارج وارد می شد، اما اکنون رادارهای هوایی هم در داخل کشور تولید می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، برای شرکت فرودگاه ها 2 وظیفه اصلی از جمله ساخت و توسعه نگهداری فرودگاه ها در روی زمین وناوبری هوایی در آسمان را قانون گذار تعریف کرده است.

او می گوید: یکی از اصول اساسی چه در فرودگاه ها و چه در هوا ایمنی است و اصل اول و دوم مقررات بین الملی قوانین کشوری ایمنی است.

سیدی گفت: ایمنی اولین وظیفه شرکت فرودگاه ها است و در راستای ماده 37 کنوانسیون شیکاگو تدوین دستورالعمل نظام نامه توسط همکاران در حوزه ایمنی و قوانینی با یک کار فشرده کار گاهی تهیه شد.

او گفت: دستورالعمل اسناد حقوقی و ایمنی نوشته شده که امروز برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی و شرکت فرودگاه‌ها تقدیم می شود، دستورالعمل های که تقدیم می کنیم شامل 32 دستورالعمل برای گرفتن گواهینامه فرودگاهی است.

سیدی گفت: برای گرفتن توسعه اقتصادی باید تعامل خوبی داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف را بررسی و تعامل کنیم و اگر براساس ضوابط بخواهیم اقدام کنیم آنها را باید در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید: آنچه که اتفاق می افتد آی‌تی کل صنعت هوایی را در برگرفته و زمانی که سیستم های جدید وارد می شود نیاز است شرکت های هوایی تجهیزات خود را به روز کنند.

سیدی گفت: روابط قرار دادها و ضوابط نباید یک طرفه باشد و این صنعت از روزی که شکل گرفته، ذاتا بین المللی و برگرفته از کنوانسیون شیکاگو بوده که مقررات داخلی هم بر همین اساس تهیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی