جمعه 8 تیر 1403

اپل متهم شد / اتحادیه اروپا اپل را به چالش کشید

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اپل متهم شد / اتحادیه اروپا اپل را به چالش کشید

اقتصادنیوز: رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا اپ استور را به نقض قوانین فناوری این منطقه متهم کرده اند زیرا شرکت به توسعه دهندگان اپ اجازه نمی دهد گزینه های جایگزین در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، چنین اتهامی سازنده آیفون را در معرض جریمه ای کلان قرار می دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا که به عنوان رگولاتور فناوری و آنتی تراست منطقه فعالیت می کند، پس از انجام تحقیقی در ماه مارس، یافته های اولیه خود را به اپل ارسال کرده است. این اتهام نخستین بار توسط کمیسیون اتحادیه اروپا و تحت قانون بازارهای دیجیتال علیه اپل مطرح شد. قوانین مذکور برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری و تضمین امکان فعالیت برای رقبای کوچکتر ایجاد شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا تا مارس سال آینده میلادی فرصت دارد تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا نیز به چالش هایی در قوانین جدید اپل اشاره کرد. او در کنفرانس خبری گفت: ما معتقدیم قوانین جدید آنها به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اجازه نمی دهد آزادانه با کاربران خود ارتباط برقرار کنند و قرارداد ببندند.

خبر مرتبط رکورد زنی سهام اپل در پی اعلام همکاری با شرکت اوپن اِی‌آی

اقتصادنیوز: پس از اعلام خبر همکاری شرکت اوپن اِی‌آی با غول فناوری آمریکایی یعنی اپل، سهام این شرکت برای نخستین‌بار از دسامبر رکورد روزانه جدیدی ثبت کرد.

کمیسیون اعلام کرد اپل تحت قوانین خود فقط از طریق لینک های خارجی به توسعه دهندگان اجاره فعالیت می دهد. این بدان معناست که توسعه دهندگان می توانند لینکی به خارج از اپ استور را نمایش دهند که مشتریان را به وب سایتی راهنمایی می کند که در آنجا قرارداد حق عضویت و اشتراک بسته می شود.

همچنین این کمیسیون از هزینه هایی که اپل برای تسهیل خرید اولیه مشتری جدید توسط توسعه‌دهندگان از طریق اپ استور دریافت می‌کند، انتقاد کرده است. اپل اعلام کرد در ماه های گذشته تغییراتی برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال انجام داده است.

خبر مرتبط اپل این ربات را می سازد / رویایی که تحققش نزدیک است

اقتصادنیوز: پایگاه خبری «ورج» یک گزارش درباره ربات‌های خانگی منتشر کرده و به بررسی امکان به کار گرفتن آنها در مدیریت خانه پرداخته است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اپل متهم شد / اتحادیه اروپا اپل را به چالش کشید 2
اپل متهم شد / اتحادیه اروپا اپل را به چالش کشید 3