یک‌شنبه 8 مهر 1403

اژه‌ای: غیرت دینی مردم زنجان را در هیچ کجا ندیده‌ام

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اژه‌ای: غیرت دینی مردم زنجان را در هیچ کجا ندیده‌ام

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه "شور و شعف و غیرت دینی مردم زنجان را در هیچ کجا ندیده‌ام، گفت: حسینه اعظم زنجان به نماد شعور برای اعلام موضع نسبت به حق و اعلام موضع نسبت به ظلم و ستم تبدیل شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم دیدار استان زنجان در حسینیه اعظم با اشاره به اینکه "شور و شعف و غیرت دینی مردم زنجان را در هیچ کجا ندیده‌ام، اظهار داشت: حسینه اعظم زنجان‌نماد شعور برای اعلام موضع نسبت به حق و اعلام موضع نسبت به ظلم و ستم شده است.

وی در ادامه به شعور و معرفت حسینی مردم ایران اشاره کرد و افزود: به خاطر همین موارد است که مردم از دستورات رهبر معظم انقلاب و انقلاب اسلامی تبعیت می‌کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان‌ا همه نیروها و دستگاه‌های دروغ‌پراکنی خود را علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند، ادامه داد: ما هم باید با تمام توان به میدان جهاد تبیین بیاییم.

وی با بیان دشمن با اشکال مختلف توانسته مسائل معیشتی و اقتصادی را بُلد کند و بگوید چرا ازدواج می‌کنید؟ چرا باید بچه بیارید؟ چرا باید بیشتر از یک فرزند مجدداً فرزند بیاورید؟، خاطرنشان کرد: من از طرف بانوان هم گلایه کنم. گاهی اوقات در قانون و سیاست‌ها و در عمل غفلت کردیم و به یک بخش اعظمی از اشرف مخلوقات که زن‌ها هستند غفلت کردیم.

اژه‌ای با بیان اینکه در یک برنامه‌ای معاون امور بانوان دولت اجازه خواست که زندان برود، گفت: آنها به زندان رفتند و آمدند گفتند که مشکلاتی دارند و از بنده درخواست کرد که حل کنم. بنده گفتم حتما مشکلات بانوان در زندان را حل می‌کنم ولی زن‌هایی که بیرون هستند کمتر از زنان زندانی مشکل ندارند. بیایید به آن‌ها هم کمک کنید.

وی با بیان اینکه قبول داریم در اداره قضایی و پس گرفتن حق مردم ضعف داریم، گفت: در خیلی از موارد ضعف داریم و منکر این نیستیم و باید در مواردی که گفتید تلاش کنیم. ولی چکار باید بکنیم؟ یک نکته‌ای که گفتند و بنده هم معتقد هستم عزیزان وقتی که همه باهم بودیم و انقلاب به وجود آمد و این انقلاب قویت‌تر باید وحدت را نگه داریم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن در حوزه مسائل اقتصادی ورود کرده است، گفت: این فشاری که به مردم می‌آید ممکن است این تنگدستی‌ها انسان را منفعل کند و نسبت به آینده ناامید کند. ان شا‌الله مسئله معیشت به زودی حل شود؛ ما از سرمایه گذاری صحیح حمایت می‌کنیم. نمی‌شود سرمایه‌گذاری نباشد و امید داشته باشیم وضعیت بهتر باشد.

وی با بیان اینکه باید با مفسدین و کسانی که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، مقابله کنیم، ادامه داد: دشمن فهمید قوه قضاییه و قوه مجریه مصمم است و دید با فاسدان مبارزه می‌شود و دولت هم تلاش می‌کند گذشته‌ها را جبران می‌کند به خاطر همین اغتشاش ایجاد کرد.