دوشنبه 16 مهر 1403

اگر معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند برای پیشرفت بافق نیازی به بودجه ملی نداریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اگر معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند برای پیشرفت بافق نیازی به بودجه ملی نداریم

صباغیان گفت: در صورتی که معادن به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند برای پیشرفت شهرستان بافق نیازی به بودجه ملی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلسشورای اسلامی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های جدید سنگ آهن مرکزی ایران بافق که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: شهرستان بافق از مناطق استراتژیک استان یزد و کشور در بحث صنایع معدنی است که باید حمایت و تقویت شود.

وی افزود: علی رغم ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در بافق این شهرستان در حوزه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی کمبودهایی دارد که موجب اعتراض شهروندان بافقی قرار گرفته است.

نماینده مردم شش شهرستان استان یزد در مجلس اظهار داشت: شهرستان بافق ظرفیت ایجاد یک فرودگاه را دارد و ایجاد فرودگاهی متناسب با ظرفیت این شهرستان نقش مهمی در افزایش و تقویت زیرساخت‌های موجود ایفا خواهد کرد.

صباغیان خاطرنشان کرد: ما برای پیشرفت و توسعه شهرستان بافق هیچ نیازی به بودجه ملی و کمک دولت نداریم چرا که انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن به تنهایی برای توسعه این شهرستان کافی است.

وی عنوان کرد: انتصاب مدیر بومی برای صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیت‌های معدنی بافق زمینه بهره‌برداری بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های موجود را ایجاد می‌کند.

صباغیان تأکید کرد: معادن شهرستان بافق هم باید در بحث تأمین اعتبار لازم پروژه انتقال آب به استان یزد سهیم باشند و یقینا استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی استان در این مهم عامل توسعه همه جانبه استان یزد است.

وی تصریح کرد: سیاست کلان کشور ورود معادن به بورس است اما خواستار بازگشت 50 درصد از سود آن به شهرستان برای هزینه کرد در داخل بافق در راستای تحقق تعهدات داده شده هستیم.

انتهای پیام /