دوشنبه 16 مهر 1403

ایجاد تاثیر مثبت در محیط و جامعه هدف آموزش‌های فنی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایجاد تاثیر مثبت در محیط و جامعه هدف آموزش‌های فنی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ترغیب مردم به فراگرفتن حداقل یک حرفه کاربردی برای ایجاد تاثیر مثبت در خود، محیط و جامعه است.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بارها پیشنهاد شده که خانواده‌ها همانطور که آموزش‌های دیگر را در اولویت قرار می‌دهند، فراگیری حداقل یک حرفه کاربردی متناسب با استعداد و علاقه فرزندان خود را نیز در سبد آموزشی خانوار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با این روش، فرزندان از همان ابتدا با آموزش‌های مهارتی بیگانه نبوده و می‌توانند برای شغل خود در آینده نیز تصمیم‌گیری صحیحی کرده و به مشکل برنخورند.

انصاری با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر، میزان توانمندی و مهارت می‌تواند در رفع مشکلات و دستیابی به اهداف مردم بسیار موثر باشد که این اداره‌کل با تمام توان خود برای محقق شدن این امر تلاش می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این اداره کل با وجود مراکزی با پتانسیل بالا و ظرفیت‌های گوناگون آموزشی، سعی داشته تا با توانمند کردن افراد بدون مهارت، نقش مهمی در حل معضل اشتغال افراد و به‌ویژه جوانان داشته باشد.

وی اظهار داشت: با برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به منظور ارائه خدمات آموزشی می‌توان مسیر اشتغال و جهش تولید را هموار کرد.

انصاری ادامه داد: این امر با حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه متولیان آموزش‌های غیررسمی، محقق می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، یکی از ملزومات جوانان در شرایط کنونی جامعه است.

سیدالبرز حسینی اظهار داشت: فراگیری دانش‌های مهارتی در سرعت اشتغال افراد، مهم بوده و اثرات مثبت بالا بردن سطح این دانش‌ها به‌یقین در آینده شامل خود فرد خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*