جمعه 10 فروردین 1403

ایران برای دومین سال پیاپی نائب رئیس کمیته همکاری های فنی آیمو شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران برای دومین سال پیاپی نائب رئیس کمیته همکاری های فنی آیمو شد

لندن - ایرنا - معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی و معاون نماینده دایم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی در لندن برای دومین سال پیاپی به عنوان نائب رئیس کمیته همکاری های فنی (Technical Cooperation Committee) سازمان بین المللی دریانوردی انتخاب شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ماندانا منصوریان در نشستی در مقر سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در لندن برگزار شد، توانست با اکثریت قاطع آرا کشورهای عضو آیمو به این سمت دست یابد. منصوریان اولین نائب رئیس زن کمیته همکاری های فنی آیمو به شمار می رود.

این کمیته یکی از پنج کمیته اصلی سازمان بین المللی دریانوردی است که مسئولیت ارائه کمک های فنی، به ویژه به کشورهای در حال توسعه و ارتقا توانایی آنها در اجرای مقررات بین المللی مرتبط با ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی را به عهده دارد.

کمیته همکاری‌های فنی مرکب از تمامی دولت‌های عضو سازمان است. این کمیته در 1967 به عنوان رکن فرعی شورا تأسیس شد اما بعد از اجرایی شدن اصلاحات کنوانسیون آیمو در 1984 تبدیل به یکی از کمیته‌های رسمی سازمان شد.

منصوریان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با مروری بر وظایف این کمیته به ویژه در خصوص کمک‌های آموزشی به کشورهای در حال توسعه اظهار داشت که انتخاب دوباره ایران به عنوان نائب رئیس کمیته یاد شده علاوه بر اینکه یک دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود می‌تواند نقش موثرتری را در تامین نیازهای آموزشی ایران از طریق تعامل نزدیک تر با دبیرخانه آیمو ایفا کند.

تخصیص بودجه و اعزام نیروهای انسانی به دوره‌های ضروری سازمان بین المللی دریانوردی از دیگر مزایایی است که به گفته نماینده کشورمان می‌توان از قبل کسب این سمت کلیدی در کمیته همکاری های فنی آیمو به دست آورد.

*س_برچسب‌ها_س*