یک‌شنبه 8 مهر 1403

ایران کشوری نیست که ضربه بخورد و پاسخ در خور ندهد / نا امنی در تلاویو و حیفا برای صهیونیست‌ها گران تمام می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ایران کشوری نیست که ضربه بخورد و پاسخ در خور ندهد / نا امنی در تلاویو و حیفا برای صهیونیست‌ها گران تمام می‌شود

جعفرقنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ادامه راه حزب الله لبنان پس از جنایات صهیونیست‌ها در لبنان اظهار کرد: با توجه به آسیب پذیری اسرائیلی‌ها همان خط مشی که مقاومت پیش از این انجام می‌داد را باید ادامه دهد.

وی گفت: مهمترین موضوع آن است که همچنان شهر‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی را بمباران کنند و برای پاسخگویی به صهیونیست‌ها تلاویو را نا آرام نگه دارند. آنها برایشان بسیار گران تمام می‌شود اگر تلاویو یک هفته در معرض حملات موشکی باشد.

قنادباشی اظهار کرد: حزب الله باید بدانند و البته می‌داند که صهیونیست‌ها در برابر ادامه شرایط اضطراری و اصابت موشک به تلاویو و حیفا بسیار آسیب پذیر هستند. آنهایی که در تلاویو هستند همیشه علیه نتانیاهو مخالفت کردند و تظاهرات انجام دادند و اینها را در پناهگاه‌ها نگهداشتند.

وی تاکید کرد: به نطر من مقاومت باید همین خط مشی را با تمام امکانات ادامه دهد و نگذارد سرزمین‌های اشغالی امن شود. خصوصا تلاویو و حیفا اگر نا آرام باشد حتما صهیونیست‌ها ظرف یکی و یا دو هفته تسلیم می‌شوند و عقب نشینی خواهند کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به نظر من آمریکایی‌ها به دلیل ترس از واکنش‌های ایران و آسیب پذیری زیادی که دارند دیوانگی حضور در جنگ را انجام نمی‌دهند. اگر چه این کار را کنند محاسبات غلطی انجام دادند.

وی افزود: ایران کشوری نیست که ضربه بخورد و پاسخ در خور ندهد. آمریکایی‌ها از بخش‌های مختلفی مانند خطوط انتقال نفت آسیب پذیرند و و پایگاهشان در تیر رس نیرو‌های هم سو با ایران است.

قنادباشی تاکید کرد: چنانچه آمریکایی‌ها مقابل ایران قرار گیرند اتفاقی مهم پیش می‌آید که نفرت مردم دنیا نسبت به آمریکایی‌ها بدتر می‌شود و محبوبیت ایران در منطقه افزایش پیدا می‌کند. اگر آمریکایی‌ها وارد جنگ شوند تنها زیان‌های اقتصادی و نظامی را مقابل خود نمی‌بینند و زیان‌های فرهنگی و سیاسی هم خواهند داشت و همه مخالفین به صورت واحد پشت ایران قرار می‌گیرند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این چیزی است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که ایران در راس محبوبیت باشد و اگر این جنون را انجام دهند و وارد جنگ در منطقه شوند اشتباه بزرگی است و آمریکا را به سمت نیستی خواهند برد.