یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان با کمک تکنیک جدید اَبَرلنزهایی ساخته‌اند که می‌تواند تصاویر در اندازه‌های ده‌ها نانومتر را تشخیص دهد که بسیار فراتر از محدودیت‌های میکروسکوپ‌های سنتی است.

تهران - ایرنا - نانو واکسن شخصی ضد سرطان دو شرکت بزرگ زیست فناوری وت وسعه دارویی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید. در این واکسن با استفاده از نانوذرات لیپیدی می توان به صورت شخصی و برای هر بیمار متناسب با شرایط و نوع تومور قابل تنظیم است.

تهران - ایرنا - بررسی میزان ارائه چهار خدمت شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به دانش‌بنیان‌ها نشان می‌دهد که میانگین اعطای تسهیلات بر اساس سیاست‌های تشویقی و حمایتی دولت برای فعالیت‌ها و تولیدات دانش‌پایه نسبت به دولت دوازدهم 2.8 برابر رشد داشته است.

اصفهان - ایرنا - رُنسانس جدید صنعتی بر اساس تحول دیجیتال و ورود صنایع به نسل چهارم صنعت در حال شکل گیری است ولی این پدیده در ایران با مسائل متنوعی از جمله تعارض نگرش مدیران صنعتی، فراهم نبودن زیرساخت ها و تفاوت نگاه فعالان صنعتی و دانشگاهیان همراه است.

اصفهان - ایرنا - دارندگان رُتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال 1402 عامل مهم در موفقیت خود را در سازگاری با تغییرات صورت گرفته در آزمون سراسری سال تحصیلی گذشته عنوان کردند.

تهران - ایرنا - محققان شیوه‌ای جدید به نام تخریب حرارتی معکوس (ITD) برای کنترل نحوه واکنش آتش به مواد با استفاده از یک لایه محافظ نانومقیاس ابداع کردند که در صنایع کاربرد دارد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی، با اشاره به رشد مناسب دو حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در مالزی تاکید کرد: این حوزه ها می‌تواند در کنار حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک در همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر توجه این بنیاد به برگزاری رویدادهای نوآورانه در کنار سایر طرح‌ها، گفت: اهتمام ویژه ای از سوی بنیاد به برگزاری رویدادهای نوآورانه با هدف تقویت نقش راهبردی متخصصان و استادان دانشگاه در رسیدن ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به بازار وجود دارد.

تهران - ایرنا - محققان با انجام آزمایش‌های گسترده بالینی یک داروی امیدوارکننده جدید شناسایی کردند که فیبروز کبدی را در بیماران کبد چرب غیرالکلی «نش» به میزان 27 درصد بهبود می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس مجلس الجزایر اقدامات ایران در بخش‌های تجهیزات پزشکی، کشاورزی و فرهنگی را بسیار ارزشمند و مهم توصیف کرد و گفت: ایران به عنوان یک عضو جهان اسلام می‌تواند به پیشرفت و توسعه دیگر کشورهای اسلامی کمک کند.

مشهد - ایرنا - رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دانشجویا چشم بینای جامعه هستند و باید خود را در جامعه و اتفاقات کشور دخیل بدانند.

تهران - ایرنا - پس از اعلام نتایج آزمون سراسری تب انتخاب رشته داغ است و داوطلبان رشته‌های زبان و هنر هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما به نظر می‌رسد توجهی که جامعه به سه رشته علوم تجربی، ریاضی و انسانی دارند، نسبت به دو رشته زبان و هنر کمتر است و همین سبب دلسردی برخی افراد در این رشته‌ها می‌شود که حتی در آزمون‌های این رشته‌ها نتایج خوبی به دست آورده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاه در پیامی به مناسبت روز پزشک نوشت: حوزه پرافتخار پزشکی در جهاد دانشگاهی در تلاش است با بهره‌گیری از شیوه‌هایی چون سلول‌های بنیادی، ژن‌درمانی، سلول درمانی و تولید محصولات پیشرفته پزشکی، ضمن ارتقای جایگاه علمی ایران در سطح بین‌المللی، نتایج این پژوهش‌ها را به بالین بیمار برساند.

تهران - ایرنا - نخستین فراخوان بسته حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در قالب بسته ویژه با شعار «1000 شرکت، 1000 محصول، 1000 هزار میلیارد ریال رشد فروش» از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منتشر شد.

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سامانه گرمایشی 90 درصد کلاس‌های این استان امسال استانداردسازی شد.

اردبیل - ایرنا - 14 واحد خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه محقق اردبیلی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه هفته دولت به بهره‌برداری رسید و کلنگ احداث 89 واحد دیگر در محوطه این مرکز علمی به زمین زده شد.