یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: گزارشی از عملکرد وزارت علوم (شامل اقدامات ستادی از عملکرد معاونت‌ها، مراکز، هیأت امنا و...) در 2 سال اخیر تدوین و برای شورای اطلاع‌رسانی دولت ارسال شد.

قزوین - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه این نهاد انقلابی برخاسته از متن و مولود انقلاب است، گفت: جهاد دانشگاهی بازوی اجرایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز محسوب می شود.

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه پیشران علمی، فناوری، اخلاقی و ایمان متاثر از نظام قرآنی براساس حرکت جهادی است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: هیچ شرکت دانش بنیانی نیست که از اعتبار مالیاتی برخوردار نباشد، هر شرکتی که به نوعی محصولات دانش بنیان را تولید کند، مشمول یکی از حمایت‌های مالیاتی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم با اشاره به همکاری با بنیاد ملی نخبگان برای بورسیه رتبه های برتر استانی و سراسری کنکور گفت: برای اولین بار سهم آموزش مهارتی با برنامه‌ریزی و گنجاندن 15 واحد کارورزی و کارآموزی در آموزش‌ها افزایش یافته است.

قزوین - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی کشور پویایی را از ویژگی های بارز این مرکز علمی دانست و گفت: با توجه به اینکه تنها راه پیشرفت کشور، توسعه علمی و فناورانه است، نقشه جامع علمی به عنوان سند بالادستی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر هدفمندکردن آموزش در مجموعه آموزش عالی گفت: ظرفیت بورس صنعت سال گذشته هزار نفر بود و با توجه به رایزنی با صنایع، این ظرفیت امسال به پنج هزار نفر رسیده است و برای سال بعد تعداد 70 هزار نفر را درنظرداریم که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب اساسنامه پیشنهادی بنیاد ملی علم ایران با انجام اصلاحاتی خبر داد.

تهران - ایرنا - محققان با کمک تکنیک جدید اَبَرلنزهایی ساخته‌اند که می‌تواند تصاویر در اندازه‌های ده‌ها نانومتر را تشخیص دهد که بسیار فراتر از محدودیت‌های میکروسکوپ‌های سنتی است.

تهران - ایرنا - نانو واکسن شخصی ضد سرطان دو شرکت بزرگ زیست فناوری وت وسعه دارویی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید. در این واکسن با استفاده از نانوذرات لیپیدی می توان به صورت شخصی و برای هر بیمار متناسب با شرایط و نوع تومور قابل تنظیم است.

تهران - ایرنا - بررسی میزان ارائه چهار خدمت شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به دانش‌بنیان‌ها نشان می‌دهد که میانگین اعطای تسهیلات بر اساس سیاست‌های تشویقی و حمایتی دولت برای فعالیت‌ها و تولیدات دانش‌پایه نسبت به دولت دوازدهم 2.8 برابر رشد داشته است.

اصفهان - ایرنا - رُنسانس جدید صنعتی بر اساس تحول دیجیتال و ورود صنایع به نسل چهارم صنعت در حال شکل گیری است ولی این پدیده در ایران با مسائل متنوعی از جمله تعارض نگرش مدیران صنعتی، فراهم نبودن زیرساخت ها و تفاوت نگاه فعالان صنعتی و دانشگاهیان همراه است.

اصفهان - ایرنا - دارندگان رُتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری سال 1402 عامل مهم در موفقیت خود را در سازگاری با تغییرات صورت گرفته در آزمون سراسری سال تحصیلی گذشته عنوان کردند.

تهران - ایرنا - محققان شیوه‌ای جدید به نام تخریب حرارتی معکوس (ITD) برای کنترل نحوه واکنش آتش به مواد با استفاده از یک لایه محافظ نانومقیاس ابداع کردند که در صنایع کاربرد دارد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی، با اشاره به رشد مناسب دو حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در مالزی تاکید کرد: این حوزه ها می‌تواند در کنار حوزه الکترونیک و میکروالکترونیک در همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر توجه این بنیاد به برگزاری رویدادهای نوآورانه در کنار سایر طرح‌ها، گفت: اهتمام ویژه ای از سوی بنیاد به برگزاری رویدادهای نوآورانه با هدف تقویت نقش راهبردی متخصصان و استادان دانشگاه در رسیدن ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به بازار وجود دارد.