یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آموزش عالی آخرین روزهای مرداد را با اخبار داغ و گاه جنجالی متفاوتی از جمله تکذیب روال مخفیانه و خارج از عرف برای جذب اعضای هیات علمی گذراند؛ اما طبق معمول سازمان سنجش آموزش در مرکزیت اخبار بود و خبر حذف چند رشته هنر و اصلاح دفترچه انتخاب‌رشته اسم این سازمان را سر زبان‌ها انداخت.

تهران - ایرنا - آزمون های مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و وکالت قوه قضاییه امروز جمعه سوم شهریورماه به صورت همزمان در کشور برگزار شدند.

تهران - ایرنا - ماشین‌های هوشمند قرار است برای ما کار کنند، این را همه می‌دانیم. اما در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این ما هستیم که در نهایت برای آنها کار خواهیم کرد. این سوال مطرح است که محل‌های کار در آینده چگونه خواهد بود و آیا مشاغل کنونی همچنان وجود خواهند داشت؟

تهران - ایرنا - کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف در خصوص امنیت شبکه ملی اطلاعات، سامانه‌های سازمانی به طور کلی و سامانه‌های بانکی به طور خاص، امنیت نرم‌افزار و امنیت سخت‌افزار، دوشنبه و سه شنبه 6 و 7 شهریور ماه 1402 در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در آیین بهره برداری از خط تولید ماده انسولین از سلول گفت: به کمک یک شرکت دانش‌بنیان که چند ملیتی است و متخصصان جوان داخلی در آن سهم قابل توجهی دارند، تولید انسولین برای نخستین بار در کشور محقق شده است.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد: زمان ثبت‌نام در پذیرش رشته‌های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری تا روز پنجشنبه 9 شهریور تمدید شد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی و نهایی‌سازی پیش‌نویس سند هوش مصنوعی در قالب میز تخصصی سند هوش مصنوعی جهت طی فرآیند تصویب در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این معاونت تسهیل کننده ارتباط مجموعه‌های دانش بنیان و فناور با دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها است، گفت: در این راه تلاش داریم تا با هم‌افزایی و برگزاری جلسات با حضور طرفین، موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت تأییدیه‌های لازم از دستگاه‌های دولتی را برطرف کنیم.

تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت نخستین پژوهشکده آلومینیوم کشور همزمان با هفته دولت با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی سهند آغاز شد.

مراغه - ایرنا - رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان غیرایرانی، گفت: طبق این آیین‌نامه اداره‌کل دانشجویان غیرایرانی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید سالانه 320 هزار دانشجوی خارجی در داخل کشور پذیرش شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت هفته دولت آمادگیِ این نهاد را برای برداشتن گام‌های بزرگ در عرصه رفع نیازهای کشور و تحقق پیشرفت دانش‌بنیان با تکیه‌بر ایمان، امید و اعتماد به جوانان اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز ثبت‌نام پذیرش دوره‌های کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه از روز یکشنبه پنجم شهریور خبر داد.

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تمامی مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموز این استان در دولت سیزدهم جمع آوری شد.

تهران - ایرنا - معاونت اداری، مالی و منابع وزارت علوم با هدف رفع مشکلات مالی دانشگاه‌ها با همیاری دولت سیزدهم، علاوه بر افزایش بودجه و تخصیص‌های بیش از 100 درصدی با اعطای 202 میلیارد تومان پژوهانه به استادان پُراستناد، تجهیز آزمایشگاه‌ها و تحویل 150 واحد خوابگاه متاهلی، گام مهمی در تسهیل آموزش و پژوهش کشور برداشته است.

تهران - ایرنا - دانشمندان موفق شدند یک مولکول متداول روی زمین را که معمولا با حیات مرتبط دانسته می‌شود، در فضای بین‌ستاره‌ای در اعماق فضا شناسایی و ردیابی کنند.

تهران - ایرنا - رشته محل‌های جدید و اصلاحات (سری دوم) مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1402 اعلام شد.