دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهور سفر سه روزه خود به دو کشور پاکستان و سریلانکا را که با امضای 13 سند همکاری همراه بود در این مقطع نه تنها نشان از جایگاه اقتدار و عزت ایران دانست بلکه آن را گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل توصیف کرد.

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی حضور همه جریان‌های سیاسی در مرحله دوم انتخابات مجلس را ضروری دانست و گفت: تشکل متبوعش براساس نیاز کمیسیون‌های تخصصی مجلس از فهرست 16 نفره خود در تهران رونمایی کرد.

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی ایران و پاکستان در مجلس اتحاد و تقویت روابط ایران و پاکستان را الگوی جدیدی برای کشورهای منطقه نامید و گفت: تفاهم‌نامه های اقتصادی و امنیتی ایران و پاکستان، اثبات بی‌ثمری تحریم‌هاست.

تهران_ایرنا_معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رییسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند و این علی رغم فشارهایی است که از طرف آمریکا به این کشور وارد می‌شود.

تهران_ ایرنا_کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسراییل، رییس جمهور و مسئولان برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران در آسیا به پاکستان سفر می کنند، در حالی که نخست وزیر اسراییل در باتلاق جنگ غزه زمین‌گیر شده است، نشان دهنده اقتدار کشور است.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای روز پنجشنبه ششم اردیبهشت سال 1403 وارد قزاقستان شد.

نیویورک - ایرنا - امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف و آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق 17 و 18 تهران و استماع مشکلات اولویت‌دار این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جلسه پیگیری موضوعات ویژه، دستوراتی را برای رفع هر چه سریع‌تر این مشکلات صادر کرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور تاکید کرد: وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، به همه مسئولان اعلام کرده ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده ایم.

مسکو - ایرنا - سفیر ایران در مسکو گفت: سفر هیأت بلندپایه امنیتی کشورمان به روسیه و شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، فرصت تاریخی برای طرح مواضع جمهوری اسلامی ایران به ویژه پس از تحولات اخیر در منطقه بود.

نیویورک - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از 12 نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.

تهران - ایرنا - اعتراض‌های دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا در حمایت از فلسطینی‌ها و مخالفت با جنگ غزه که برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد تاکنون نگرانی‌هایی را برای امنیت دانشجویان برانگیخته است و منجر به دستگیری 100 نفره دانشجویانی شده است که فرزندان مقامات ارشد ایالات متحده هستند.

تهران - ایرنا - دبیرکل جامعه اسلامی مدیران ضمن ارائه مولفه‌هایی که می‌تواند به وحدت و همدلی مسئولان کمک کند، گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه و تحقق شعار سال می‌تواند راهبردی برای وحدت و همدلی قوا باشد.

تهران - ایرنا - رئیس شورای راهبردی جبهه مردمی ایران قوی از ارائه فهرست انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: هدف اصلی ما در انتخابات افزایش مشارکت مردم و رعایت اخلاق انتخاباتی است.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهورتوجه به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد و دولت آمادگی دارد تا مسائل و مشکلات بر سر راه فعالیت این مناطق را برداشته و مرتفع کند.