جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت مصوبات جلسه امروز هیات وزیران را که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دلیل سفر آیت الله رییسی به سریلانکا تشکیل شد را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه بار درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه ارائه دادیم اما اکثریت در این کارگروه با اعضای دولتی نیست.

تهران ایرنا سخنگوی شورای وحدت اعلام کرد: شورای متبوعش با در نظر گرفتن اصل تخصص و تعهد کلیه نامزدها در تهران، اولویت خود را به حمایت از بانوان قرار داده و تلاش می‌کند تعداد بیشتری از بانوان نامزد دارای صلاحیت در دور دوم انتخابات را در فهرست خود بگنجاند.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در مجلس یازدهم در 3 هفته باقیمانده بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود و مواردی نظیر پیشگیری از آسیب به زنان، بحث تجمعات و راهپیمایی‌ها که امیدواریم در این مجلس نهایی شود. خودمان را برای تعامل سازنده با مجلس آینده آماده می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی و مهندسی که از آن برخوردار است در بیش از 20 کشور جهان طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ برق آبی را اجرایی می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور سریلانکا در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اومااویا تصریح کرد: بدون تکنولوژی و فناوری که در ایران وجود داشت و به اینجا منتقل شد انجام این پروژه و انحراف آب برایمان غیر ممکن بود، از شما یاد گرفتیم.

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش از تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس تا 5 سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و 800 هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم دنبال فرهنگ سازی هستیم.

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اولویت ما حل و فصل پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد.

تهران - ایرنا - پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی - مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به شکل رسمی افتتاح و بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه رکن جهش تولید کارگر است، گفتند: با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

تهران - ایرنا - دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

تهران - ایرنا - سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، همکاری ایران و پاکستان را زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرز، ثبات منطقه و محیط بین‌الملل دانست.