یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه 1403 کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی در دولت آیت‌الله رئیسی به چرخه تولید بازگشتند که در نتیجه آن تعداد قابل توجهی از کارگران بیکار شده دوباره مشغول به کار شدند.

تهران - ایرنا - اخیرا در جلسات مشترک دولت و مجلس برای بررسی علل و راهکارهای رفع نوسانات ارزی، برخی نمایندگان پیشنهادهایی داده اند که عمدتا در چارچوب قانون بودجه، قوانین دائمی و برنامه هفتم توسعه در دستور کار دولت قرار داشته است.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: کودتای نوژه نشانه دشمنی همه جانبه آمریکا نسبت به ملت ایران و انقلاب اسلامی است اما به لطف خدا این توطئه خنثی شد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا پاکستان را تهدید کرده بود که اگر با ایران توافقنامه‌های تجاری و بازرگانی به امضا رساند این کشور را تحریم خواهد کرد اما دولت پاکستان بدون توجه به این تحریم تهدیدها بزرگترین توافقات اقتصادی تجاری و بازرگانی را با ایران به امضا رساند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: رهبران غربی به خاطر رژیم صهیونسیتی در برابر ارزش‌های خود ایستاده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور در دیدار با معاون رئیس‌جمهور زیمبابوه نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است.

تهران - ایرنا - سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران آغاز شد.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته با فضل الهی و عنایت دولت کریمه یکی از محوری‌تری دستورات کار اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند و با افتخار و با آماری متقن که روایتگری‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشی همسازی دارد، تبیین کند.

تهران - ایرنا - در جریان سفر مهم رئیس جمهور کشورمان به پاکستان موج رسانه‌ای سنگینی درخصوص اعطای مدرک دکتری افتخاری به آیت الله رئیسی از سوی منتقدین دولت به راه افتاد، ادعاهایی بی اساس که در جهت به حاشیه بردن دستاورد های این سفر مهم و استراتژیک تعبیر می‌شود، در این گزارش مروری خواهیم داشت بر واقعیت ماجرا و آنچه که رخ داده است.

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به اهمیت توافقات اخیر با جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای تسریع نهایی‌سازی قرارداد تجارت آزاد و مذاکرات درباره خط لوله گاز، تاکید کرد: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.

تهران - ایرنا - پژوهشگر مسائل پاکستان گفت: در خیابان‌های اسلام آباد آنقدر بنر نصب شده و روی آنها به زبان فارسی نوشته شده بود «دوستی ایران و پاکستان زنده باد» که همراهان آقای رئیسی بعضی از این‌ها را استوری می‌کردند و می‌گفتند که انگار در تهران در حال سفر هستیم؛ از این رو، این سفر را می‌توان تجلی‌گر دوستی عمیق ایران و پاکستان در بیش از هفت دهه اخیر دانست.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور بیان کرد: اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشورهای آفریقایی و ایران برای گسترش روابط اقتصادی است.