یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چندشب» شامگاه روز چهارشنبه بیستم دی ماه با هنرنمایی تعدادی از نوازندگان مطرح و شناخته شده موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران آغاز شد.

تهران - ایرنا - اسماعیل حصاری از اعضای شورای کتاب کودک درگذشت.

تهران - ایرنا - موسیقی فیلم خاطره‌انگیز «ترن» توسط ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت بار دیگر شنیدنی شد.

تهران - ایرنا - عکاسی خبری یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین رشته‌های هنر عکاسی محسوب می‌شود. اینجا عکاس جنبه‌ها و گوشه‌هایی از زندگی، جنگ، بیماری، سیاست، اخلاق و بی‌اخلاقی و در پیرامون آن، طبیعتِ قلمروی انسانی را برای ما به تصویر می‌کشد. از دل این تصاویر، احساساتی از خشم و نفرت تا عشق و همدردی و اعجاب، در مخاطب ایجاد می‌شود.

کرمان - ایرنا - اتحادیه جهانی آشوریان با صدور بیانیه‌ای در پی انفجارهای تروریستی کرمان و شهادت برخی از هموطنان، ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه اعلام کرد که این اقدام پرده از چهره رقت‌انگیز تروریسم برانداخت و انسان و انسانیت را قربانی نیات پست و رذیلانه خود کرد.

تهران - ایرنا - همزمان با فروش 224 میلیاردی فیلم سینمایی «هتل» از جدیدترین پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه «شکوه ایران باستان» با حضور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی ایران، امروز در چین گشایش یافت.

تهران - ایرنا - نخستین و بزرگترین نمایشگاه تلفیقی مد لباس، صنایع دستی، سوغات و اقوام کشور با همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با حضور برترین تولیدکنندگان به مدت سه روز از 4 بهمن تا 6 بهمن ماه از ساعت 10 تا 21 در هتل لاله بزرگ تهران با حضور بیش از 99 برند کشور برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از جدیدترین ترانه مجتبی الله‌وری با نام «دنیای وارونه» رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - در چارچوب چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران و نشست خبری «بی‌وتن‌ها» و «رقصنده با گرگ» با حضور کارگردانان این دو مستند روز جمعه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

کاشان - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: برگزاری اردوهای پیشرفت و امید موجب آشنایی دانش آموزان با مظاهر پیشرفت کشور شده و در تقویت روحیه امید بین نوجوانان و جوانان تاثیرگذار است.

تهران - ایرنا - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین جلسه هیات موسس بنیاد ملی پویانمایی ایران خبر داد.

تهران - ایرنا - ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینما، سینماگر آرمان‌خواه می‌خواهد اما آرمان‌خواه ماندن سخت است و یکی از اهداف جشنواره عمار تقویت حافظه ملی است.

تهران - ایرنا - نمایشگاه‌هایی همچون «شهید القدس»، «طوفان‌الاقصی»، «نقاب سفید»، «نطق بی‌کلام»، «انعکاس رویا» و «استاد شاگردی 3» هفته پایانی دی ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

تهران - ایرنا - مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر امشب پنجشنبه 21 دی میهمان برنامه «نقد سینما» می‌شود.

تهران - ایرنا - منتقد سینما معتنقد است تکرار مسعود کیمیایی حدیث نفس فیلمساز تغییر نیافته و پایبند به اصول واخلاقیاتِ مختص به خود در جامعه‌ای ملتهب و در معرض تغییرات پیاپی است که وقتی او نمی‌تواند خود را با چنین شرایطی تطبیق دهد، به ناگزیر به دنیای خود پناه می‌برد که نشانه‌های عینی آن را در فیلم «رد پای گرگ» وبعدتر در «سلطان»، «اعتراض» و «خون شد» می بینیم.