سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مقوله کنسرت در ایران امروز به قله رسیده است؛ از روزگار نه‌چندان دوری که 400 هزار نفر برای کنسرت، از کشور خارج می‌شدند تا امروز که ماهانه یک میلیون مخاطب ثابت، به تماشای اجراهای زنده موسیقی می‌نشینند، مسیر پرنوسان و دشواری طی شد. گر چه از این نکته‌ها که توسط وزیر فرهنگ هم بیان شد، برداشت اشتباهی صورت گرفت.

تهران - ایرنا - کتاب «دکتر و فوتبال» زندگی‌نامه دکتر کارلوی بیلاردو سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام‌های جهانی 1986 و 1990 با ترجمه از زبان اصلی به بررسی اقدامات این سرمربی و تاثیر او بر تیم می‌پردازد.

کاشان - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: انتخابات امسال امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران است چراکه حضور پرشور مردم توطئه دشمن را خنثی می کند.

قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک از مادر شهید میلاد حیدری یکی از مدافعان حریم ولایت این شهرستان تجلیل کرد.

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: عرصه و حریم چهار محوطه مهم تاریخی خوزستان در شورای تعیین عرصه و حریم وزارت میراث‌فرهنگی به تأیید و تصویب رسید و به‌زودی با امضای وزیر میراث‌فرهنگی به استاندار خوزستان ابلاغ خواهند شد.

کیش - ایرنا - نمایشگاه دانش آموزی دومین کنگره 175 شهید غواص با عنوان «معبر عشق» امروز با حضور خانواده شهدا در کیش آغاز شد.

تهران - ایرنا - دبیرخانه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار آثار مسابقه بخش‌های «فیلم مستند» و «فیلم داستانی» «نماهنگ»، «فیلمنامه»، «پویانمایی»، «فیلمِ‌ما»، «تولیدات تلویزیونی» و «تولیدات فضای مجازی» را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت وگو کرد.

تهران - ایرنا - مدیرمسئول انتشارات روشنگران و مطالعات زنان که از وی به‌عنوان نخستین ناشر زن ایرانی یاد شده، درگذشت.

کیش - ایرنا - مراسم دومین کنگره 175 شهید غواص با عنوان «معبر عشق» امروز با حضور خانواده شهدا در کیش آغاز شد.

کاشان _ ایرنا _ مدیر پژوهش و اسناد کنگره بین المللی حضرت علی بن محمدباقر (ع) گفت: منطقه کاشان یکی از خاستگاه‌های اصیل تشیع است و حضور حضرت علی بن محمدباقر (ع) در این منطقه گواه این مدعاست.

تهران - ایرنا - راه‌یابی «لارو» به جشنواره آمریکایی، «یک بعد از ظهر طولانی» به داکا، بازدید رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح از «قهرمان جندی شاپور»، نمایش «الکترون» در خانه هنرمندان و «دندان مار» مسعود کیمیایی در موزه سینما از خبرهای سینمایی امروز هستند.

تهران - ایرنا - اجرای نمایش‌های «محیط زیست»، «موش‌ها» و آغاز سومین دوره اجراهای آموزشی تئاتر «پنجمک» از خبرهای هنرهای نمایشی هستند.

تهران - ایرنا - «مصطفی راغب» خواننده موسیقی پاپ فقط خواننده نیست و او خود را غلام غلام امام حسین (ع) می‌داند و ترسی هم ندارد از این که با اعلام اعتقاداتش، دنبال کنندگان خود را از دست بدهد. چون جایگاه کنونی خود را در میان مردم و جوانان به خاطر همین عقاید دارد.

کیش_ ایرنا_مراسم دومین کنگره 175 شهید غواص با عنوان «معبر عشق» امروز با حضور خانواده شهدا در کیش آغاز شد.

تهران - ایرنا - مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان، از ارسال بیش از 1200 اثر به این رویداد خبر داد و گفت: هفت شخصیت برجسته سینمای ایران، آثار را داوری می‌کنند.