چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کنسرت گروه تنبورنوازان «واله» و آیین رونمایی از آلبوم‌های موسیقی «قاصدک و عشق...» و «بر خورشید هم برف نشست» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موسیقی ریشه در سنت‌های ما دارد، گفت: تلاش ما این است موسیقی نواحی ایران بیش از پیش در حوزه شنیداری مردم نقش گسترده‌تر و موثرتری را ایفا کند.

تهران - ایرنا - قیام 19 دی‌ماه 1356 مردم قم نقش موثری در سرنوشت و مسیر نهضت اسلامی داشت که از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود، قیامی که با گذشت 14 سال از قیام تاریخی 15 خرداد 1342 بار دیگر قم را به عنوان قلب تپنده انقلاب و کانون مبارزه ضد رژیم پهلوی معرفی کرد.

تهران - ایرنا - مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا (ع) با اشاره به بخش تخصصی شعر این رویداد گفت: برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و محافل ادبی ملی و بین‌المللی برای جشنواره‌های تخصصی شعر رضوی در نظر گرفته شده است.

تهران - ایرنا - مراسم رونمایی از کتاب «مقدمه‌ای بر سینمای ژاپن» همراه با نمایش فیلم «تصنیف نارایاما» اثر شوهی ایمامورا برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - 22 فیلم راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در حالی اعلام شده‌اند که در کنار نام‌های معتبر و چهره‌های شناخته‌شده، اسامی ناشناخته اما کنجکاوی‌برانگیزی هم به چشم می‌خورد.

کیش - ایرنا - دی ماه سال 1402 را سپری می‌کنیم؛ روزهای این ماه با شهدای غواص در ذهنم گره خورده؛ سی و هفتمین سالروز پر کشیدن آنان و تداعی روایتی از یک گروه قهرمان که یادشان بی اختیار لحظه‌ای نفسم را در سینه حبس می‌کند.

تهران - ایرنا - اسامی 31 نوجوان پذیرفته‌شده از 10 استان کشور برای حضور در مرحله نهایی هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران برای رقابت در دو بخش ایده و فیلم اعلام شد.

تهران - ایرنا - رئالیتی شو «کتاب قانون» ساخته سعید ابوطالب در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - سومین و آخرین روز مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور هنرمندان از عراق، کردستان، خراسان رضوی، کرمان و گیلان شامگاه 18 دی‌ماه در تالار رودکی برگزار شد.

تهران - ایرنا - اسامی فیلم‌های حاضر در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی اعلام شد.

کرمان - ایرنا - 2 پسرعمو از روستای ده وسط شهرستان نَرماشیر در شرق کرمان در حادثه تروریستی عصر 13 دیماه گلزار شهدای کرمان در موکبی در حال خدمت رسانی به زائران سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودند که به شهادت رسیدند و تصویرشان با قامت بلند شهادت قاب گرفته شد.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکمرانی یک بحث جدید است که نباید در آن به تفسیر به رأی دچار شویم و از قرآن برای مباحث حکمرانی استفاده کنیم. جهان اسلام امروز به مسائل حکمرانی از منظر قرآن نیاز دارد.

تهران - ایرنا - قائم مقام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزش 10 هزار مربی قرآن تا پایان امسال در قالب «طرح بشری» خبر داد.

تهران - ایرنا - جشنواره «عمار» در حالی در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره قرار دارد که همچنان یکی از مهمترین وجوه تمایز آن، دایره مخاطبان مردمی‌اش در فرآیند اکران آثار است.

تهران - ایرنا - «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» شعار هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع دستی فجر است که برای نخستین بار جایزه و نشان «فردا» به یک دانش‌آموز و یک دانشجوی هنرمند حوزه صنایع‌دستی و نشان «هنر در حرم» به هنرمندانی که در حوزه هنر رضوی آثار فاخر خلق کرده‌اند، اهدا می‌شود.