جمعه 13 مهر 1403

این حرف کلیشه‌ای که بایدن و ترامپ برای ایران تفاوتی ندارند، اشتباه است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
این حرف کلیشه‌ای که بایدن و ترامپ برای ایران تفاوتی ندارند، اشتباه است

کارشناس سیاست‌خارجی گفت: اینکه بایدن و ترامپ برای ایران تفاوتی ندارند، اشتباه است. زیرا این دو در روش‌ها بسیار با هم متفاوت هستند.

حسن بهشتی‌پور کارشناس سیاست‌خارجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر انتخابات آمریکا در معادلات جهانی بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش گسترده‌ای در سطح بین المللی دارد، همین هم باعث می‌شود که رئیس‌جمهور این کشور در معادلات جهانی و مناسبات بین‌المللی تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: این حرف کلیشه‌ای که گاهی گفته می‌شود بایدن و ترامپ برای ایران هیچ تفاوتی ندارند، اشتباه است، زیرا این دو در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و در سطح کلان سیاست واحدی دارند، اما زمانی که وارد جزئیات می‌شویم در روش‌ها بسیار با هم متفاوت هستند. همانطور که در میان دموکرات‌ها هم شاهد این بودیم میان بایدن و اوباما تفاوت وجود داشت.

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: توجه به این جزئیات مسائل مهمی است که وزارت خارجه می‌تواند دنبال کند و سناریو‌های مختلفی را در جلسات کارشناسی خود در نظر بگیرد؛ در این زمینه که مثلا اگر مجددا بایدن انتخاب شد و یا ترامپ روی کار آمد باید چه روشی را مدنظر قرار دهیم؛ بنابراین پیش‌بینی‌های لازم را باید در این زمینه داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی