شنبه 29 اردیبهشت 1403

این شهرهای ایران در محاصره سیل

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
این شهرهای ایران در محاصره سیل

امروز 11 اسفند ماه، چهار منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی بوده و در 11 شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر با اشاره به محاصره 11 شهرستان در سیل، از آمادگی سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارشخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی، گفت: از روز هشتم اسفند بارندگی‌هایی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز 11 اسفند ماه، چهار منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی بوده و در 11 شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده اند، افزود: عمدتاً سیلاب‌ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده‌ای شده و تا این لحظه به حدود هزار و 100 خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوارهای گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آنها وجود ندارد، ادامه داد: از این تعداد به 270 خانوار اسکان اضطراری داده شده است.

وی گفت: بین متاثرین از سیل و آبگرفتگی هزار و200 تخته موکت و دو هزار تخته پتو، پنج تن نایلون، 250 شعله چراغ والور توزیع و شش هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل زده است.

محمودی ادامه داد: 64 تیم در منطقه حضور پیدا کرده اند و به استان‌های هم جوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند.

وی اضافه کرد: در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل دو فروند بالگرد فراخوان شده اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب جدا خودداری کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1879206