پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

این 3 کشور رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
این 3 کشور رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند

کامبوج در ماه نوامبر (آبان ماه) میزبان رزمایش‌های نظامی مشترک با ارتش‌های لائوس و ویتنام خواهد بود. این رزمایش‌ها در جریان نشست سالانه وزرای دفاع این سه کشور همسایه برگزار می‌شود.

وزارت دفاع ملی کامبوج، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش‌ها پس از اولین تبادل دوستی دفاع مرزی بین این سه کشور که در دسامبر (آذر 1402) سال گذشته در منطقه مرزی سه‌گانه انجام شد، برگزار می‌شود. این اعلامیه همچنین نتایج مشارکت اخیر تی سیها وزیر دفاع کامبوج، در یازدهمین مجمع شیانگشان پکن در چین را نیز برجسته کرد.

ژنرال چانسامون چانیالات وزیر دفاع لائوس، و همتای ویتنامی وی، ژنرال فان ون جیانگ، حضور خود را در نشست سالانه و رزمایش‌های مشترک تأیید کرده‌اند.

خبر مرتبط رزمایش ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه با 20 فروند رزمناو

رزمایش ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه برگزار شد.

وزارت دفاع ویتنام در بیانیه ای اعلام کرد: این رویداد به تقویت اعتماد سیاسی، دوستی و همبستگی، و همچنین همکاری عملی بین نیروهای دفاع مرزی، ساخت مرزی صلح‌آمیز، دوستانه و با ثبات کمک می‌کند و وحدت و همکاری بین دولت‌ها، ارتش‌ها و مردم سه کشور را تقویت می‌سازد.

ژنرال فان ون جیانگ وزیر دفاع ویتنام، از همتای کامبوجی خود برای ابراز همدردی در مورد تلفات و خسارات ناشی از طوفان‌های اخیر قدردانی کرد و همچنین از کامبوج خواست که به همکاری برای یافتن بقایای سربازان مفقود در دوران جنگ ادامه دهد.

خبر مرتبط رزمایش سالانه اندونزی و آمریکا آغاز شد

اندونزی و آمریکا از امروز رزمایش سالانه خود با شرکت چند هزار سرباز را به اجرا گذاشتند.

وی همچنین وزیر دفاع کامبوج را به جشن هشتادمین سالگرد ارتش خلق ویتنام و دومین نمایشگاه دفاع ملی در دسامبر 2024 (آذر 1403) دعوت کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

این 3 کشور رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند 2
این 3 کشور رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند 3