جمعه 10 فروردین 1403

باتری که در 10 دقیقه شارژ می شود

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
باتری که در 10 دقیقه شارژ می شود

استارت آپ Enovix امیدوار است نسل جدید باتری هایی مبتنی بر سیلیکون را ارائه کند که در 10 دقیقه کاملا شارژ می شوند.

استارت آپ Enovix امیدوار است نسل جدید باتری هایی مبتنی بر سیلیکون را ارائه کند که در 10 دقیقه کاملا شارژ می شوند.

به گزارش عرشه آنلاین، کاهش مدت زمان شارژ شدن وسیله نقلیه برقی هدف بسیاری از محققانی است که در حوزه وسایل نقلیه برقی کار می کنند. در این زمینه محققان به دستاوردهای مختلفی نیز دست یافته اند. این موارد شامل مطالعاتی درباره باتری های آلومینیوم - یونی و الکترودهای آزمایشی است که مدت زمان شارژ وسیله نقلیه را به چند دقیقه کاهش می دهد.

در این میان شرکت ABB اعلام کرد سریع ترین شارژر جهان را ساخته که در 15 دقیقه یا کمتر خودرو را به طور کامل شارژ می کند. اکنون نیز استارت آپ Enovix تصمیم دارد یک ساختار اختصاصی برای باتری خودروهای برقی ارائه کند که دارای کاتد و آند از جنس سیلیکون است تا این مدت زمان را کمتر کند.

سیلیکون به دلیل قابلیت وسیع ذخیره انرژی خود تحت تحقیقات وسیعی برای استفاده در باتری ها بوده است. Enovixجزئیات دقیقی از عملکرد باتری اعلام نکرده و فقط مشخص شده طراحی باتری علاوه بر افزایش تراکم انرژی، می تواند بیش از هزار چرخه شارژ را تحمل و ظرفیت 93 درصد را حفظ کند.

این شرکت امیدوار است این راه حل را نه تنها برای خودروهای برقی بلکه برای کاربردهای وسیع تر ذخیره انرژی به کار گیرد. روز گذشته Enovix اعلام کرد شارژ باتری مذکور در کمتر از 5.2 دقیقه از صفر به 80 درصد و در کمتر از 10 دقیقه به بیش از 9 درصد برسد.

منبع: مهر

هم اکنون دیگران می خوانند
باتری که در 10 دقیقه شارژ می شود 2