شنبه 14 مهر 1403

باراش باران زنجان را فرا می‌گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
باراش باران زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: باراش باران از سه شنبه /20 آبان ماه / زنجان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان بارش باران تا پایان روز چهارشنبه /21 آبان ماه / ادامه خواهد داشت، افزود: امروز نیز آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری بوده و بارندگی نخواهیم داشت و دما نیز بطور موقت افزایش یافته است.

وی به مخاطرات احتمالی بارش باران در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بارندگی ها گاهی به صورت رگبار و با احتمال وقوع رعد و برق همراه خواهد بود که میتواند آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده های استان را موجب شود. سلطانی بر لزوم احتیاط در ترددهای برون شهری، خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عدم حضور در ارتفاعات در هنگام بارندگی، تاکید کرد و افزود: دمای هوای زنجان از فردا / سه شنبه / روند کاهش خواهد داشت و در اغلب مناطق استان حداقل دما به زیر صفر رسیده و حداکثر دما نیز بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به روند کاهشی دما، هوای سرد تا پایان هفته آینده بر نقاط مختلف این استان حاکم خواهد بود، تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته زنجان و اردبیل در بین مراکز استانی با صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه کشور به ثبت رسیدند و ماهنشان و آببر طارم نیز با دمای 14 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان گزارش شد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*