سه‌شنبه 17 مهر 1403

بازاریان ایلام سلامت مردم را بر معیشت خود ترجیح داده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازاریان ایلام سلامت مردم را بر معیشت خود ترجیح داده‌اند

ایلام - ایرنا - رییس اتاق اصناف استان ایلام با اشاره به همراهی همراهی جدی صنوف مختلف و کسبه بازار با مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، گفت: بازاریان این استان سلامت مردم را بر معیشت خود ترجیح داده‌اند.

یونس حواسیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازاریان با وجود سختی‌های مالی ناشی از تعطیلی کسب و کار خود، برای قطع زنجیره کرونا با مردم و دولت هماهنگ شده‌اند.

وی یادآور شد: همکاری بازاریان این استان تا جایی است که فعالان واحدهای صنفی که فعالیت آن‌ها ممنوع اعلام شده است، پیش‌قدم در اجرای محدودیت‌ها هستند.

رییس اتاق اصناف استان ایلام در عین حال هشدار داد: آندسته از بازاریان که محدودیت‌ها را نادیده گرفته و از آنها تخطی کنند مورد بازخواست و اعمال قانون قرار می‌گیرند.

حواسیان در خصوص معدود واحدهای متخلف نیز گفت: 40 واحد صنفی متخلف که در گروه‌های سه و چهار قرار دارند و به مصوبه ستاد ملی کرونا عمل نکردند در این استان ایلام پلمب شدند.

وی اظهار داشت: نظارت بر بازار ایلام به جهت رعایت تمامی مفاد طرح محدودیت‌های شدید کرونایی به‌دقت انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه تاکنون با توجه به نبود داروی مشخص درمان آن در کشور، شیوه جدیدی از زندگی را برای مردم رقم زده و تاکنون اقدام‌های مختلفی برای کنترل این بیماری انجان گرفته است.

جدیدترین برنامه دولت، اجرای سه طرح عمده کرونایی شامل مدیریت، نظارت و آموزش محله‌محور، محدودیت تردد و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی و تعطیلی نسبتا وسیع در سیستم اداری و بازار بوده که از ابتدای هفته جاری در این استان اجرا شده است.

از مجموع 11 شهرستان استان ایلام 2 شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان‌های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*