یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

بازده سرمایه گذاری در سهام ذوب آهن در مدت سه ماه بیش از 59 درصد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازده سرمایه گذاری در سهام ذوب آهن در مدت سه ماه بیش از 59 درصد

سهام ذوب اصفهان که در روزهای افت بازار یکی از نمادهایی بود که با بیشترین افت روبرو بود در این روزهای سبز بازار نیز روند رو به رشد قابل توجه داشته و بازده سرمایه گذاری در این سهم در یک ماه 28 و سه ماه 59 درصد مثبت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از 13 میلیارد و 343 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 110 هزار و 260 میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص در پایان این هفته کانال یک میلیون 500 هزار واحدی را حفظ کرد و در یک میلیون 550 هزار واحد قرار گرفت و روند رو به رشدی را در این هفته داشت و علاوه بر رشد شاخص خرید و فروش روان در بسیاری از نمادها در بازار به چشم خورد که نقدشوندگی ماهیت بازار در ان جریان داشت.

همچنین گروه شیمیایی با 115 هزار و 76 معامله به ارزش 10 هزار و 429 میلیارد ریال، گروه خودرو با 113 هزار و 414 معامله به ارزش 7 هزار و 882 میلیارد ریال، گروه بانکها با 66 هزار و 963 معامله به ارزش 7 هزار و 64 میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با 81 هزار و 212 معامله به ارزش 6 هزار و 690 میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با 68 هزار و 983 معامله به ارزش 4 هزار و 557 میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و 404 واحد، شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با یک هزار و 185 واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با یک هزار و 138 واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با 898 واحد و بانک ملت با 666 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و 718 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با 779 واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 731 واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با 622 واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با 449 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

مهدی ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: همان طور که انتظار می رفت شاخص بازهم در این هفته رشد داشت و توانست بازار رشد کند که البته خودرویی ها و پالایشی ها در این هفته بیشتر مورد توجه بودند و شاید این روند در روزهای ابتدایی هفته اتی نیز وجود داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی گقت: هر کسی در بازار سرمایه فعالیت می کند در قدم اول ریسک سرمایه گذاری را پذیرفته است و هر چه با علم و آگاهی در آن فعالیت کند در واقعه این ریسک کمتر می شود.

وی افزود: باید سرمایه گذاران با علم در بازار فعالیت کنند تا بتوانند منافع بیشتری را ببرند؛ مطمئنا انتظار اینکه هر روز بازار مثبت باشد و همه سهام ها رشد کنند اتفاق نخواهد افتاد و نمادها ممکن است اصلاح هایی داشته باشند.

ابوالحسنی در مورد اینکه بازار بازهم روند روبه رشد خود را ادامه خواهد یا خیر، گفت: بازار تحت تاثیر عوامل اقتصادی و روانی است و آنچه از بازار سرمایه فهمیده می شود این است که آینده این بازار روشن است.

وی بیان کرد: پویایی این بازار بدون شک یک نقط قوت برای تولید به حساب می آید و می تواند پشتوانه تولید باشد و همچنین تنها بازاری است که به رشد نقدینگی منجر نمی شود.

سهام ذوب روی اصفهان (فروی) در حال حاضر با قیمت 3 هزار و 570 در هر سهم به فروش می رسد که برای سرمایه گذاران سه ماه خود بازده 26 درصد را به همراه داشته است و در یک ماه این نماد بازده 3 درصد را برای سرمایه گذاران به همراه آورده است.

سهام ذوب آصفهان که در روزهای افت بازار یکی از نمادهایی بود که با بیشترین افت رو به رو بود در این روزهای سبز بازار نیز روند رو به رشد قابل توجه داشته است و بازده سرمایه گذاری در این سهم در یک ماه 28 و سه ماه 59 درصد مثبت بوده است.

قیمت هر سهم فولاد یک هزار و 240 تومان است و از نمادهایی است که سرمایه گذاری یک ساله در آن نیز مثبت و شش درصد است و همچنین بازده های سه ماه و یک ماه 22 و 45 درصد را ثبت کرده است.

یکی از عوامل رشد بازار به گفتی برخی از کارشناسان عوامل روانی تحت تاثیر افزایش قیمت ارز به بازار است که به نظر می رسد قیمت ارز در هفته های آتی رشدی نداشته و شاید روند نزولی را نیز دنبال کند و از طرفی به نظر می رسد یکی از مقاومت های شاخص در حال حاضر است و شاید انتظار کمی عقب نشینی شاخص در بازار با توجه به این عوامل روانی دور از انتظار نباشد.

در مقابل اعلام نظر و برنامه های تیم اقتصادی دولت که در این هفته به صورت رسمی تر و برجسته تر اعلام می شود می تواند یک محرکه قوی باشد که شاید پیش بینی های اصلاح شاخص را به واقعیت تبدیل نکند.

انتهای پیام /