یک‌شنبه 15 مهر 1403

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان در هفته محیط زیست / احتمال آلودگی هوای زنجان طی روزهای آتی وجود دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان در هفته محیط زیست / احتمال آلودگی هوای زنجان طی روزهای آتی وجود دارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی و محیط زیست زنجان به مناسبت هفته محیط زیست برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد تقی‌بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از 16 تا 22 خرداد به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از موزه تاریخ طبیعی و محیط زیست زنجان طی هفته محیط زیست برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

تقی‌بیگلو با بیان اینکه این بازدید از 16 تا 22 خرداد و در هفته محیط زیست است، افزود: بازدید در روزهای غیرتعطیل در ساعات اداری بوده و در روز جمعه نیز از ساعت 2 تا 6 عصر (14 تا 18) خواهد بود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان از این موزه بازدید کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان گفت: موزه تاریخ طبیعی زنجان در پارک ارم، واقع در ابتدای جاده قدیم زنجان - تبریز و جنب اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان قرار دارد.

وی در خصوص برنامه‌های هفته محیط زیست با بیان اینکه برنامه‌های این هفته به‌طور متمرکز از طریق اداره کل استان اعلام می‌شود، اظهار داشت: برای مثال؛ غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدای محیط زیست و حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در برنامه تلویزیونی و گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان از جمله این برنامه‌ها است.

تقی‌بیگلو در خصوص پیش‌بینی احتمال آلودگی هوای زنجان طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: منشاء ریزگردها و آلودگی هوا، داخلی نبوده و منشاء خارجی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زنجان با بیان اینکه آلودگی هوا بر اثر گرد و غبار و ریزگردها بستگی به شرایط منطقه‌ای و شرایط کشورهای همسایه دارد، افزود: شرایط جوی اگر همراه با وزش باد باشد، احتمال آلودگی هوا نیز وجود دارد.

وی گفت: به دلیل تنش‌های آبی موجود در منطقه، انتظار داریم طی سالیان آتی و حتی روزهای آتی شاهد بروز آلودگی هوا نیز باشیم.

انتهای پیام /