جمعه 10 فروردین 1403

بازدید 36 سفیر و دیپلمات خارجی از ندامتگاه زنان تهران

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازدید 36 سفیر و دیپلمات خارجی از ندامتگاه زنان تهران

سفرا و دیپلمات‌های 28 کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در قالب هیاتی 36 نفره در ندامتگاه زنان تهران حضور یافتند.

جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی به همراه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر و همچنین تعدادی از مدیران ستادی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر امروز، 10 خردادماه از «ندامتگاه زنان تهران» بازدید کردند.

این بازدید به مدت سه ساعت و با هدف آشنایی با برنامه های تحولی و نیز اقدامات اصلاحی و تربیتی در حوزه زندان با هماهنگی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر صورت گرفت.

این گروه دیپلماتیک بطور ویژه از کارگاه‌های متنوع مهارت‌آموزی و اشتغال مددجویان بازدید به عمل آوردند که این بخش نیز مورد توجه آنان قرار گرفت. سفرا همچنین در جمع مددجویان یکی از بندها و محل اسکان آنان حضور یافتند و از نزدیک برنامه‌های ویژه زندانبانی را نظاره‌گر بودند.

پیش از بازدید، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مدعو در نشستی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و همچنین مدیران ستادی سازمان زندان‌ها و ستاد حقوق بشر با ارائه گزارشات ارائه شده، در جریان برنامه‌های جاری و اقدامات تحولی حوزه زندانبانی کشور قرار گرفتند.

در این ارتباط غریب‌آبادی تاکید داشت؛ انتخاب ندامتگاه زنان از این جهت بود که میهمانان خارجی از نزدیک خدمات و تسهیلات متنوع و بی‌شائبه به زندانیان زن را ببینند و برداشت صحیح از اصول زندانبانی اسلامی داشته باشند.

وی اظهار داشت: این ندامتگاه، درحال حاضر تنها زندان زنان با حدود 700 زندانی در استان تهران می‌باشد که بیش از 13 میلیون نفر جمعیت دارد. اصولا زنان حدود دو و نیم درصد جمعیت زندانیان ایران را تشکیل می‌دهند که این حاکی از نرخ بسیار پائین جرم میان جامعه زنان ایرانی است که در مقایسه با نرخ جهانی، بسیار کمتر می‌باشد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.