سه‌شنبه 3 مهر 1403

بازنشستگی4 هزار کارمند دولت در استان تهران تا پایان سال

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
بازنشستگی4 هزار کارمند دولت در استان تهران تا پایان سال

نادر قائدی پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری، تعداد بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در استان تهران با افزایش حدود 4 هزار نفری به بیش از 325 هزار نفر برسد.

سرپرست اداره کل صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 1401 به تعداد بازنشستگان کشوری تحت پوشش این اداره حدود 4 هزار نفر اضافه شود.

نادر قائدی افزود: به طور معمول در مهرماه هرسال همزمان با شروع فصل بازنشستگی برخی دستگاه های اجرایی استان تهران، به ویژه آموزش و پرورش، تعداد زیادی از شاغلان این دستگاه ها بازنشسته می شوند که تا ابتدای آبان ماه امسال، تعداد بازنشستگان تحت پوشش این اداره کل به 321هزار و 59 نفر رسیده است.

وی همچنین پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری، تعداد بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در استان تهران با افزایش حدود 4 هزار نفری به بیش از 325 هزار نفر برسد.

سرپرست اداره کل صندوق بازنشستگی کشوری، استان تهران با اشاره به عملکرد دوماهه شهریور و مهرماه 1401 این اداره کل گفت: در این دوره زمانی 7 هزار و 762 مورد مکاتبه مربوط به پرونده های برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه و 12 خدمت دیگر ثبت و رسیدگی شده است.

وی به دیگر خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در استان تهران اشاره کرد و افزود: برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه، اصلاح احکام بازنشستگی، محاسبه کسور ایام خدمت غیر رسمی، انعقاد قرارداد خویش فرمایی، استرداد و انتقال کسور، استرداد اشتباه واریزی، استرداد کسور مازاد بر 30 سال، تعیین بدهی ایام خدمت غیررسمی، انتقال حق بیمه، دریافت اطلاعات شاغلان دستگاه های اجرایی، پرداخت حقوق و پرداخت غرامت بیمه عمر و حوادث از جمله مهم ترین خدمات این اداره کل در استان تهران است.

وی گفت: با توجه به تخصصی تر شدن خدمات قابل ارائه توسط مرکز پاسخگویی تلفنی 2500 بازنشستگان می توانند با هدف کاهش هزینه و اتلاف وقت خود برای رفت و آمد و حضور در این اداره کل، هرگونه سوال خود را از طریق تماس با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی به شماره 2500-021 پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش، میز خدمت و پاسخگویی حضوری در طبقه همکف ساختمان این اداره کل به نشانی میدان فاطمی، خیابان چهل ستون، نبش خیابان بوعلی مستقر شده و همه روزه در ساعات اداری آماده پاسخگویی به مراجعان است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.