جمعه 10 فروردین 1403

بازنگری در ورزش بانوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بازنگری در ورزش بانوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان است

سجادی گفت: بازنگری در ورزش بانوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم است و تلاش می‌شود این بخش به صورت مستقل و بدون دخالت ورزش آقایان فعالیت خود را ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: بخش عمده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به حوزه جوانان است و به همین دلیل نقش وزارت ورزش و جوانان در تحقق این مهم بیشتر از دیگر بخش‌های مدیریتی کشور است.

وی افزود: نگاه وزارت ورزش و جوانان به معاونت جوانان بسیار ویژه و حساس است و برای ساماندهی شرایط جوانان یک شورای اندیشه ورزی متشکل از نخبگان سراسر کشور تشکیل شده که هشتم آبان ماه امسال اولین نشست تخصصی خود را برگزار می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: استفاده از خرد و تفکر جمعی در راستای تحقق خواسته‌های مردم و بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه این وزارتخانه قرار گرفته و انتظار می‌رود با این رویه ارزشمند بتوان به موفقیت‌های بسیاری هم در حوزه ورزش و در حوزه جوانان بدست آورد.

وی بیان کرد: بازنگری ورزش بانوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان دولت سیزدهم است و تلاش می‌شود این بخش به صورت مستقل و بدون دخالت ورزش آقایان فعالیت خود را ادامه دهد.

سجادی ادامه داد: سه هزار و 700 سمن در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده اما اطمینان از کیفیت و نوع فعالیت این تشکل‌های مردمی وجود ندارد و بر همین اساس کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد فعالیت آنها تشکیل شده و فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.

وی تأکید کرد: تقویت ارتباط با بدنه فعال مردمی از مهمترین اهداف وزارتخانه وزرش و جوانان است و جود 35 هزار گروه جهادی و 600 مدرسه مسجد محور در نقاط کشور وجود دارد که استفاده از این سرمایه عظیم مردمی برای تحقق اهداف این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بازنگری در فعالیت فدراسیون‌های ورزشی نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و هم اکنون 52 فدراسیون ورزشی، 100 تشکل ورزشی، 14 هزار هیات ورزشی در کشور فعال هستند و 28 هزار مکان ورزشی نیز به مردم خدمات ارائه می‌کنند و چهار هزار مکان ورزشی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه ورزش همگانی با هدف کاهش هزینه‌های درمان و ایجاد شور و نشاط در جامعه اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد اما برای موفقیت در ورزش قهرمانی نیز برنانه‌های مد نی در دست تدوین است.