شنبه 14 مهر 1403

بازگشایی بوستان‌های اسفراین به روی شهروندان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بازگشایی بوستان‌های اسفراین به روی شهروندان

بجنورد - ایرنا - ورودی پارک‌ها و بوستان‌های شهری اسفراین، پس از 2 هفته تعطیلی، از روز دوشنبه، 12 خرداد، با دستور ستاد مقابله با کرونا، به روی شهروندان بازگشایی شد.

شهردار اسفراین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای حضور در بوستان های شهری، رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم تجمع افراد و فاصله گذاری اجتماعی الزامی است. محسن لعل قادری افزود: البته با توجه به احتمال انتقال ویروس، استفاده از مجموعه های بازی کودکان دراین بوستانها همچنان ممنوع است. وی گفت: با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ضد عفونی مرتب مبلمان شهری و بوستان ها همانند گذشته در دستور کار خواهد بود. پارک ها و بوستانهای شهر اسفراین، در پی تشدید شیوع ویروس کرونا برای دومین بار در دوران کرونا از 28 اردیهشت ماه به روی مراجعان بسته شد که اکنون پس از 15 روز تعطیلی و با تثبیت اوضاع و فروکش کردن تقریبی همه گیری کرونا، با موافقت ستاد مقابله با کرونا بازگشایی شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از هشت شهرستان خراسان شمالی، 6 شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند که اسفراین هم از جمله آنهاست، اما شیوع این بیماری در این شهرستان در مقایسه با یکماه پیش تاحد زیادی مهار شده و به شرایط نسبتا باثباتی رسیده است.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا ظهر روز دوشنبه 154 هزار و 445 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و هفت هزار و 878 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*